Derfor finner du riktig kandidat på Facebook

Ipsos frigjorde nylig sine resultater fra fjerde kvartal i 2017, og de viser til at mer enn 3,5 millioner nordmenn har en Facebook-konto, hvor 85,5% av disse bruker Facebook ukentlig. Med markedsføringsverktøyene tilgjengelig i det sosiale nettverket er det «et must» å bruke Facebook i et rekrutteringsløp, forteller Performance Marketing Manager i Talent Media Serina Rasmussen.

– Med Facebook kan vi treffe både aktive og passive søkere, riktig målgruppe og til en billigere penge enn tradisjonelle stillingsannonser.

Hun mener det er på tide at også rekruttering omfavner bruken av data og nye markedsføringsmetoder.

– Andre stillingsplattformer baserer seg på aktive søkere. Dette blir et skudd i blinde, for det baseres på begrenset med brukerdata, er lite treffsikre og lite engasjerende.

Kvalitetssikring

Talent Media har siden 2017 drevet med stillingsannonser i sosiale medier. Vi tilbyr løsninger som går rett til en stillingsutlysning, men også innholdsproduksjon rundt en stilling.

– Med Facebook kan man følge med i «real time» og optimere deretter. Dette gir en unik mulighet til å sikre seg gode resultater, noe man ikke like lett oppnår gjennom tradisjonell markedsføring. Facebook er kostnadseffektivt og gir muligheter for kontinuerlig endring.

Godt innhold er billigst

En annen tendens Rasmussen ser er at content marketing gjør din annonsering billigere. Derfor kan det også lønne seg å lage godt innhold rundt en stilling i form av tekstproduksjon eller video.

– Talent Media tilbyr både enkle markedsføringspakker som promoterer din stilling, men også en mer inngående prosess der våre innholdsprodusenter lager artikler og tekster om din bedrift, arbeidsmiljø eller satsinger. Denne kombinasjonen av employer branding, brand awareness og rekruttering gir deg mer for annonseringskronene dine, forteller hun.