Den digitale utviklingen har endret måten man jobber med markedsføring, medier og kommunikasjon. Dette krever at bedrifter og merkevarer må ha ansatte med digital kompetanse, gjerne på tvers av ulike plattformer, for å gi den beste kundeopplevelsen.

Dette visste du nok allerede. Det store spørsmålet er hvordan du kan raskt og effektivt kan skaffe denne kompetansen inn i din organisasjon.

Paal Fure er CEO i Dentsu Aegis Network Norge og anses som en av landets fremste trendanalytikere og digitale hoder.

– Å fylle dette kompetansegapet er vanskelig. Derfor har vi laget en kursopplegg som sikrer at man får tilstrekkelig god innsikt i digitale plattformer, markedsføringsstrategier og medier.

Færre mennesker gjør mer

Det Digitale Akademiet er en kursserie som gjennomføres av Norges største byrågruppe Dentsu Aegis. Gjennom seks moduler loser de deltakerne gjennom nyttig, og ikke minst nødvendig, kompetanse innenfor markedsføring, PR, kommunikasjon og media.

– Vi har til gode å høre at våre kursdeltakere ikke kan gjøre jobben sin enda bedre etter å ha fullført akademiet. På denne måten får færre mennesker ansvar for mer, sier Paal Fure.

Han plukker ut de fremste profilene fra selskaper som Carat, Vizeum, iProspect, Isobar og andre eksperter under Dentsu-paraplyen til å holde de ulike kursmodulene.

Kursene spenner seg fra strategi, sosiale medier, merkevarebygging, CRM, innholdsmarkedsføring, data og analyse, performance marketing og marketing automation.

Hands on

– Vi får høre at det er for lite praktisk læring i andre seminarer. På Det Digitale Akademiet vil deltakerne få dypere innblikk, slik at man også får en mestringsfølelse. Vi skal ikke bare snakke om Googles algoritmer, men vi skal også vise og forklare søkeresultatet.

I siste fase av kursløpet skal alle deltakerne opp til eksamen og vurderes av en «nådeløs jury».

Fure forteller at spennet i deltakerne er alt fra ledere innen salg og markedsføring til kommersielle kommunikasjonsfolk i omstilling eller faglig utvikling.

– Dette er en måte å satse på folk man har troen på. Med ny og god kompetanse kan man beholde disse kloke hodene i virksomheten.

Nettverk

På nabopulten på Det Digitale Akademiet vil man møte personer fra ulike bransjer med et felles mål: å bli bedre digitalt. Dette åpner for brobygging og nettverksbygging på tvers av bransjer som kanskje ikke ville oppstått ellers.

– Kursene og gruppearbeider binder folk sammen for å møte en felles utfordring. Flere deltakere dyrker vennskapet som oppstår hos oss og diskuterer faglige spørsmål seg i mellom i etterkant av løpet.

Førstemann til mølla

Kursserien gjennomføres en gang i halvåret og har et begrenset antall plasser. Derfor sier Fure det gjelder å kapre plassene før det er for sent.

Første kursdag er 4. april, altså uken etter påsken.

– Det blir raskt utsolgt, så det gjelder å være tidlig ute.

Vil du lykkes med digital markedsføring? Les mer om Det Digitale Akademiet og meld deg på her.