Grisete kode? Nei, takk!
Reklamebyrået Kitchen søker ambisiøs utvikler

Utvikler, UX-designer, performance rådgivere og journalister – titler som tradisjonelt har jobbet alene i større grupper, er hos Kitchen organisert i Kitchen/Shift. Dette er en framtidsrettet og kreativ enhet som skal levere på alle deler av kundenes nye behov.

I sin tid ble enheten opprettet for å kunne løse de nye endringene i bransjen og i løpet av to år har enheten utvidet med åtte nye fagtitler.

I dag jobber det i underkant av 15 mennesker i enheten, som dekker fagområdene performance, søk, innhold og utvikling av digitale produkter. Det blir det gode og spennende jobber av.

Leder for Kitchen/Shift, Lise Marie Mørkved, forklarer det slik:

– Ved å sette sammen mange dyktige medarbeidere fra flere ulike fagfelt blir resultatet rett og slett bedre. Det er i skjæringspunktet mellom kompetanser man får til det magiske, vet at man tidlig i prosessen får alle fagfeltene på banen. Dette fører til nye, gode tanker og ideer som ikke er begrenset av fagområde eller kompetanse.

Nå søker altså gjengen etter et nytt, ambisiøst medlem til teamet.

Ikke noe rot

Dennis Askeland (28) jobber som utvikler i Kitchen/Shift og forteller at han ønsker seg en makker som vil utfordre det etablerte formatet.

– I dag jobber vi mye med UX og annonser. Jeg liker å tenke på displayannonser som bittesmå nettsider der utfordringen er å få inn godt innhold i et bittelite format.

Han beskriver Kitchen/Shift som et lite miljø der vil du jobbe som full-stack utvikler. Du vil få mulighet til å jobbe selvstendig og samtidig ha en finger med i spillet på det som foregår både foran og bak en annonse eller kampanjeside.

Han ønsker en utvikler som ønsker å utfordre seg selv og har orden i sysakene.
– Norske filnavn er for eksempel fy-fy! Jeg trenger orden, eller så blir jeg gæærn, ler Askeland.

Fikset mer enn sprø svor

Et av casene som illustrerer hvordan de jobber i Kitchen/Shift er utviklingen av Julehjelpen for MENY julen 2016.

For å gjøre det enklere for folk å velge kvalitet og god mat i julen, har MENY utviklet tjenesten Julehjelpen. På Julehjelpen på meny.no får det norske folk hjelp til alt de trenger til jul, fra enkel guider om hvordan man skal koke poteter og lage eget pinnekjøtt, til smarte tips om sprø svor og ferdige handlelister.

Utfordringen var å synliggjøre Julehjelpen for målgruppen, og få dem til å involvere seg i innholdet i en hektisk førjulstid.

Siden MENY er opptatt av personlig service, ville Kitchen/Shift prøve kunststykket å gi folk personlig julehjelp i et ellers upersonlig og lite hjelpsomt medie: displaybanneret.

De valgte altså å flytte innholdet nærmere brukeren, slik at de kunne få julehjelp av MENY mens de leste nyhetene. På den måten gjorde vi det lettere for brukerne å velge kvalitet.

– Jeg spurte meg selv hvordan man kan få en interaksjon med publikum i de flatene som var kjøpt på VG. Jeg satte opp en chatbot som ga folk muligheten til å søke etter oppskrifter eller inspirasjon. Det ga veldig gode resultater, forteller Dennis.

Resultatet ble altså Norges første bot i en displaybanner, plassert på VG.no. I banneret kunne brukerne få Julehjelp ved å chatte med boten, eller velge ferdigskrevne alternativer.

Hele prosjektet ble løst in-house. Det vil si at boten og innholdet ble skapt av én kokk, én designer, én utvikler og én innholdsprodusent – som alle sitter hos Kitchen.

– Kort sagt kan du si vi gjennomfører ganske nørdete ting, ler Lise Marie.

Kitchen har i dag 60 ansatte og holder til i Oslo sentrum. Det prisvinnende reklamebyrået jobber med kunder som MENY, Sparebank1, Byggmakker, Brilleland, Fretex og Kreftforeningen.

Og om du lurte – ja, de har et stort kjøkken, egen kokk og et gigantisk langbord som får plass til hele gjengen.

Les mer om stillingen her.

Ta kontakt

For spørsmål vedrørende stillingen kan du ta kontakt med Lise Marie Mørkved, tlf 971 15 333

Søknad med CV mottas gjerne på e-post: lisemarie.morkved@kitchen.no

Søknadsfrist: Snarest

Henrik Ørehagen