Vil du jobbe som medieplanlegger i et av Norges største mediebyrå?
«I denne jobben kan du ikke ha noen kommafeil.»

RED Media Consulting er på utkikk etter en ny digital medieplanlegger i full stilling, men mulighetene du kan få i jobben er større enn det jobbtittelen tilsier, om vi tar Trine Kvam Hviding på ordet.

Hun har jobbet i RED de siste fem årene og er i dag digital kundedirektør, så hun vet hva hun prater om.

RED Media Consulting holder til i Oslo sentrum og er et norsk medie- og kommunikasjonsbyrå. Siden 2004 har de spesialisert seg på kostnadseffektive kommunikasjonsløsninger og er en del av RED Gruppen. RED Gruppen består av syv selskaper som dekker de fleste områder innenfor medier- og kommunikasjon.

Du trenger ikke være «supernørd»

Som digital medieplanlegger vil arbeidsoppgavene dine bestå av planlegging, kjøp, gjennomføring, kontrollering, analyser og optimalisering av kampanjer.

– Du må ha god forståelse av økonomi og kunne gjøre et dykk ned i Excel-ark. Du trenger ikke være noen «supernerd», men du må ha tallforståelse og klare å se sammenhenger, forteller Kvam Hviding.

Markedet endrer seg fra dag til dag, noe som betyr at det utvikles nye metoder for å løse kommunikasjonsoppgaver digitalt. Det gir også muligheter for deg til å blomstre.

– I jobben som digital medieplanlegger vil du jobbe tett på kunder og med korte beslutningslinjer. Det som gjør at RED et helt spesielt sted å jobbe er at vi har flat struktur – alle blir hørt, uansett hvilken stilling man har. Hos oss former vi gjerne en stilling etter den personen man er. Skulle du ha et talent for i noe kan man gjerne få tildelt et fagansvar, mener hun.

Ingen kommafeil

RED Media Consulting er ute etter en person som gjerne har utdannelse innenfor medier eller markedsføring, og har erfaring med analyse, data eller koordinering.

– Du må gjerne ha en interesse for markedsføring, ny teknologi og erfaring med kjøpsplattformer for programmatiske kjøp. Kjennskap til norske medier eller reklame er også en fordel, men opplæring vil bli gitt, sier Kvam Hviding.

Samtidig må du være detaljorientert og kunne jobbe med korte frister.

–  Vi jobber med beløp i millionklassen, så du må forvalte de som det er dine egne. Her kan det ikke være noen kommafeil eller noen nuller for mye.

RED samarbeider med et bredt spekter av store norske merkevarer som Mills, ICE, Norsk Tipping, NAF, IF, Nationaltheatret og Operaen.

Er du sulten på en ny utfordring?

Ta kontakt!

For spørsmål vedrørende stillingen kan du ta kontakt med Trine Kvam Hviding, tlf 46 82 96 56.

Søknad med CV mottas gjerne på e-post: trine@redmedia.no

Søknadsfrist: 21. mai 2017

Henrik Ørehagen