Undertøysbutikken MyMuse lanserer egen merkevare og får «superinvestor» med på laget

MyMuse er en nettbutikk som har spesialisert seg på eksklusivt dameundertøy i Norden. Nettbutikken ble startet opp i 2013 og omsetter i dag for 16 millioner kroner i året.

Etter sommeren går MyMuse inn i et nytt kapittel. Nylig har de lukket en ny emisjon på fem millioner kroner, og de skal lansere sin egen merkevare.

– Kolleksjonen vil inneholde nattøy og loungewear og skal lanseres i høst. Dette er noe vi har diskutert i et par år og endelig skjer det, sier daglig leder Kristine Bakk.

– Vi vil ikke røpe for mye om konseptet, men jeg kan avsløre at det er fokus på sensuelt design, komfort og kvalitet. Vi er utrolig fornøyd med kolleksjonen og gleder oss veldig til å se hvordan den blir mottatt av våre kunder.

I tillegg har en av de største aksjonærene bak nettbutikken Na-kd.com valgt å delta i den siste emisjonsrunden.

– Når så spennende investorer har troen på oss er det en stor tillitserklæring. Selskapet har store ambisjoner for videre vekst og målet er å bli den største nettbutikken for undertøy i Europa i løpet av de neste årene.

Nå lyser de også ut en stilling som innkjøps- og nettbutikksansvarlig! Send inn din søknad og CV innen 31. juli her.

Utelukkende moderne markedsføring

For å spre budskapet og nå kundene bruker de kun moderne markedsføringsverktøy. Det vil si Facebook, Google, Instagram og influencere.

– MyMuse baner vei for nye måter å markedsføre bedriften på. De har en godt etablert blogg for content marketing og har hyppige samarbeider med bloggere og influencere, forteller Bakk.

De er en del av det digitale kompetansemiljøet til Venture Factory som gir et unik konkurransefortrinn.

– Vi har enormt mye digital kompetanse på huset, noe som gjør at vi alltid er med på å prøve og utvikle de beste markedsføringsmetodene. Samtidig gjør vi hyppige samarbeider med influencere, og responsen er overveldende.

Blant annet jobber de med flere av landets største bloggere. Sophie Elise, Lene Orvik og Alexandra Joner er alle ivrige ambassadører av MyMuses produkter.

Er du deres nye ansatte?

Bakk og resten av MyMuse-teamet søker nå en ny innkjøps- og nettbutikkansvarlig som vil være med på å utvikle selskapet videre.

– En kandidat til denne stillingen er sannsynligvis en nyutdannet økonomistudent, eller har 1-2 års erfaring fra e-commerce og varehandel. Du er analytisk, god i Excel og har en stor interesse for mote og teknologi.

MyMuse er en liten organisasjon og dermed får man naturlig hovedansvar for nettbutikken, nye produkter, innkjøp og andre avgjørelser, men vil også ha en viktig rolle i videreutviklingen av egen merkevare.

– Vi går inn i en spennende tid. Ikke bare skal vi lansere egen merkevare, men vi er også i sterk vekst. Derfor trenger vi en strukturert, kreativ og engasjert person som vil ta det ansvaret på strak arm, forteller Bakk.

Arbeidsmiljøet er preget av unge og kreative medarbeidere som trives godt i en hektisk og utfordrende jobbhverdag. Teamet reiser også til Paris et par ganger i året for å finne nye merkevarer og inspirasjon til nettbutikken.

– Som innkjøps- og nettbutikksansvarlig vil du også være med på å utvikle og forme nettbutikksplattformen vår. Derfor håper vi å finne en person som har interesse for digital teknologi, konverteringsoptimalisering og brukerdesign.

Vil du bli innkjøps- og nettbutikkansvarlig hos MyMuse? Send søknad og CV innen 31. juli.

Les mer om stillingen her.