MyMuse skal gå internasjonalt og jakter unge markedsførere
Et selskap som ikke er redde for å satse på unge talenter

MyMuse livnærer seg på å selge eksklusivt kvinneundertøy fra Europa. Nå skal de ta steget fra å være en skandinavisk nettbutikk til å satse i det internasjonale markedet.

Start up-bedriften begynte i 2013 og har siden vokst til å dekke Norge, Sverige og Finland. Bedriften er en del av startup-miljøet Venture Factory og har lokaler og lager i Oslo.

I år er målet 15 millioner kroner i omsetning. Det trenger de forsterkninger til.

– Hos oss har alle en stor betydning og kan påvirke hvordan vi jobber. I en oppstartsbedrift har hver time man jobber en påvirkning på hvordan vi gjør det, sier daglig leder Kristine Bakk.

Artikkelen fortsetter under bildet. Les mer om de 2 stillingene her: MarkedskoordinatorInternship

Jakter unge talenter

– Vi har opplevd stor vekst i løpet av det siste året og har satt oss store mål for framtiden. Vi leter etter de som har lyst til å være med oss på denne spennende reisen. Hos oss har du muligheten til å få en viktig rolle og stor innflytelse, supplerer styreleder Anette Kahrs.

Hvem er dere på utkikk etter?

– MyMuse og Venture Factory satser på unge talenter som tør å ta på seg ansvar som man ikke ville fått andre steder. Dette er et ungt og morsomt miljø med mange ulike innfallsvinkler som til sammen har blitt en tour de force. Dette ønsker vi å føre videre, sier Bakk.

– Vi kunne godt tenke oss en markedskoordinator, og interns med kompetanse på tech eller marketing. Dersom du føler deg kvalifisert oppfordrer vi deg til å søke uansett.

Solide på moderne markedsføring

MyMuse skyr tradisjonell markedsføring og satser heller på tech og digitale markedsføringsverktøy. De 10 ansatte har aktivt brukt sosiale medier og influencere til å øke sin brand awareness og salg.

– Måten vi jobber på gjør at vi får en effekt i alle kanaler. Gjennom Instagram og influencere har vi også nådd følgere på tvers av landegrensene. Det har gjort at etterspørselen har økt og nå vil vi lansere en internasjonal side, forteller de.

Suksessoppskriften handler om å vite hvordan man kan hente inn nye kunder gjennom gode produkter, godt innhold og moderne markedsføring. Det har resultert i en drastisk økning av nye kunder og en høy gjenkjøpsrate.

Sidemannen har kompetanse

I Øvre Slottsgate holder resten av Venture Factory til. Dette er selskaper med spisskompetanse på flere områder, enten det er markedsføring, innhold, e-com eller SEO.

– Den kompetansen som sitter i etasjen gjør jobben både spennende og lettere. Man har alltid noen borte i gangen som har kompetanse på e-commerce, teknologi eller markedsføring. Det gjør at man selv kan utvikle seg og veien fra idé til gjennomføring blir kortere.

– Hvorfor bør noen søke jobb hos dere?

– Vi er en oppstartsbedrift, men har kommet oss langt allerede. Vi har gode resultater og stabil økonomi, så sammenlignet med andre startups har vi svært lav risiko. Vi trenger å styrke oss nå som vi satser videre og er derfor på utkikk etter noen som kan drive ting fremover og som har lyst til å hele tiden utvikle seg.

– Vi jobber med korte horisonter og utvikler oss hele tiden. Sesongen i fjor vil være helt ulik den vi går i møte i år.

Ønsker du å jobbe i MyMuse?

For spørsmål vedrørende stillingen som markedskoordinator eller internship til høsten kan du ta kontakt med Kristine Bakk, tlf 97 60 52 07

Søknad med CV mottas gjerne på e-post: kristine@mymuse.no

Søknadsfrist:  26. mai 2017

Henrik Ørehagen