RED Media Consulting har de siste to årene blitt kåret til «Årets byrå», en kåring som gjennomføres av Dagens Næringsliv og er basert på kundetilfredshetanalyser.

– Kundene elsker jobben RED gjør, og vi i RED elsker å jobbe for å skape bedre resultater for kundene våre, sier Christian Espeseth som er partner og leder for markedsstrategi i mediebyrået.

Han mener hovedårsaken til suksessen er grundig innsiktsarbeid. Hos RED ligger reell forbrukerforståelse til grunn for alt som gjøres i alle prosjekter.

Christian Espeseth og Maria Aas-Eng som er CEO i RED.

Det mest spennende stedet å jobbe

På tvers av sine kompetansemiljøer har RED rigget enn egen enhet for innsikt og strategi som jobber tett sammen med kunderådgiverne i de ulike fagmiljøene.

Det er denne enheten som nå skal styrkes med en erfaren og fortsatt sulten senior researcher . Du må brenne for å formidle tallene i et excel-ark på en forståelig måte.

– I RED vil du få en sentral rolle i innsiktsteamet og muligheten til å jobbe med flere av landets mest spennende annonsører. Vi jakter en erfaren person som elsker å fordype seg i selvstendige prosjekter og som kan inspirere og motivere både rådgivere og kunder med sin kunnskap, sier Espeseth.

I jobben som senior innsiktsmedarbeider vil du jobbe tett sammen med Espeseth og resten av teamet med utvikling av forretningsstrategier og merkevareplattformer for ledende aktører i ulike markeder. Du får i stor grad være med på å forme din egen stilling, da RED liker at ansatte selv preger og utvikler sin egen arbeidsdag.

Et byrå i vekst

RED Media Consulting er et norskeid medie- og kommunikasjonsbyrå som siden oppstarten i 2004 har spesialisert seg på å lage kostnadseffektive kommunikasjonsløsninger for flere av Norges sterkeste merkevarer.

– Vår nye senior researcher må forstå hele kundens virksomhet gjennom hele verdikjeden. Dette er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å levere helhetlig kommunikasjon på et så høyt nivå som våre ambisjoner tilsier, sier Espeseth.

Talent Media har tidligere snakket med Broadcast Director Ruben Solbakk Lisøy i RED Media Consulting, som beskrev arbeidsmiljøet slik:

– Mediebyråbransjen er en trivelig og sosial bransje med mange utrolig bra folk. RED er et norsk selskap med flat struktur og skiller seg ut i et marked med mange internasjonale aktører. Jeg har selv erfaring fra internasjonale mediebyrå og kan ikke tenke meg å returnere til det igjen.

RED består av fem selskaper som til sammen dekker de fleste områder innen medier og kommunikasjon. Alle sitter samlet i Pilestredet 27.

– RED er i vekst og som vår nye senior innsiktsmedarbeider vil du få en sentral rolle i arbeidet med å sikre bunnsolide leveranser på tvers av fagområdene. Du får jobbet tett med flere avdelinger og masser av flinke kolleger, avslutter Espeseth.