Du er en sprudlende idémaker på sosiale medier, sa du? Da bør du lese dette.

Om du yrer av kreativitet og gøyale konsepter er du på rett sted. RED Media Consulting startet deres nye avdeling for sosiale medier for et halvår siden.

Line Åhlander Kleiberg leder til daglig den nyetablerte avdelingen. Sammen med sosiale medier-koordinator Martina Strandkvist utgjør hun REDs SoMe-team. De trenger en siste sparringspartner som skal bidra med kreativ kraft i teamet.

– Du må gjerne være litt crazy. Jeg jobber som Operation Manager, så jeg er egentlig på utkikk etter min motvekt. Du må gjerne være det helt motsatte av meg, fleiper Kleiberg.

– Vi trenger en innholdsprodusent eller kreatør som er et kreativt fyrtårn. I denne jobben vil du til daglig jobbe med konseptutvikling og kreative ideer for våre kunder på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube og andre kanaler. Disse briefene kan være vanskelige å løse, så derfor trenger vi en som klarer å tenke helt utenfor boksen.

Irrelevant om du er ung og trendy

Kleiberg sier de ikke har noen preferanser om en kandidats utdanning og erfaring.

– Man trenger ikke papirer for å bevise at man er en kreativ person. Det er ikke nødvendig at du kommer rett ut fra BI eller Westerdals. Om du føler deg kvalifisert bør du søke, det er irrelevant om du er ung, gammel eller trendy, forteller Åhlander Kleiberg.

Du vil være ett av flere kreative hoder i sosiale medier-teamet. Dine oppgaver blir å løse briefer, lage konsepter som er gjennomførbare, spredningsstrategier og lage innholdet. Derfor er det en fordel at du er oppdatert på sosiale medier og har god digital forståelse.

RED Media Consulting jobber i dag med mange store kunder, men målet er også å kunne hjelpe små og mellomstore kunder å realisere sitt potensiale på sosiale medier.

Superteam rundt deg

RED Media Consulting er et norsk medie- og kommunikasjonsbyrå som spesialiserer seg på kostnadseffektive kommunikasjonsløsninger for Norges største merkevarer. RED-gruppen består av syv selskaper som dekker de fleste områder innenfor medier- og kommunikasjon og holder til i Pilestredet 27.

Dermed har du Norges dyktigste kolleger rundt deg. Det skal du og resten av teamet utnytte når dere arbeider.

– RED har vært flinke på Facebook-annonsering, men nå vil vi ta det ett skritt videre. Vi ser at det er rom for å lage mer innhold for kundene. Målet er å bli best i bransjen og være et friskt pust på sosiale medier.

RED har fått tildelt titler som årets mediebyrå og årets byråprofil. Det er resultatet av et pulserende og sosialt arbeidsmiljø der det er stor muligheter for faglig utvikling. Kleiberg sier de gjerne former stillingen etter riktig person, slik at teamet kan utvikle både RED og bransjen med smart digital kreativitet.

– Sammen skal vi gjøre ting som aldri har blitt gjort før!

Ta kontakt

For spørsmål vedrørende stillingen kan du ta kontakt med Line Åhlander Kleiberg, tlf 98 01 19 60

Søknad med CV mottas gjerne på e-post: line@redmedia.no

Søknadsfrist: Snarest

Henrik Ørehagen