RED Media Consulting har de siste to årene blitt kåret til «Årets byrå», en kåring som gjennomføres av Dagens Næringsliv og er basert på kundetilfredshetanalyser. En av hovedårsakene til suksessen er deres tilnærming til arbeid med innsikt.

– Alt vi gjør her i RED begynner med reell forbrukerforståelse. Dette danner grunnlaget for resten av arbeidsprosessen under RED-metoden, sier Christian Espeseth i RED Media Consulting.

Nå skal kapasiteten i innsiktsteamet økes og derfor leter de nå etter flere dyktige medarbeidere.

– Vi trenger en ny researcher inn på teamet så snart som mulig! Vi er på utkikk etter en som har tall som sitt tredjespråk og som elsker å oversette dette til tydelige rapporter, som igjen danner grunnlaget for videre bearbeidelser i kommunikasjonsutviklingen.

Christian Espeseth i RED Media Consulting

Gode resultater, mer etterspørsel

På tvers av sine kompetansemiljøer har RED bygget en egen enhet innenfor innsikt og strategi som jobber tett sammen med kunderådgiverne i de ulike fagområdene.

– Vår innsiktsenhet må forstå kundens virksomhet gjennom hele verdikjeden og kundereisen. Dette er en forutsetning for at vi kan levere samlet kommunikasjon på et så høyt nivå som våre ambisjoner tilsier, sier Espeseth som er partner og leder for markedsstrategi i RED.

Innsikt og research er deres brød og smør. Så kommer konseptutvikling, innhold, spredning og optimalisering som en god brunostskive på toppen av brødskiva.

– Vi leter etter en person som tenker som oss – at det er reell målgruppeinnsikt som gir det beste grunnlaget for effektiv kommunikasjon. Innsikt basert på forbrukerens kjøpsintensjon og ikke kun USP-ene isolert sett. Det er målgruppens perspektiv som legger de viktigste føringene.

Han forteller at du gjerne kan være helt i starten av din karriere, enten rett ut av skolen eller med et par års erfaring. Det viktigste for RED er at du alltid er på jakt etter ny kunnskap, er målrettet og ambisiøs og har lyst til å utfordre både kunder og kollegaer i jakten på det gode kommunikasjonsgrunnlaget.

Det er en fordel om du har erfaring med verktøy som F&M, AdDynamix, Penetrace, Meltwater og Google Analytics.

Former stillingen

–  Vi forsøker å legge forholdene til rette for de som ønsker å endre eller påvirke sin egen karrierebane. Hvis du har ambisjoner å forbedre deg på et bestemt område gir vi deg gjerne den sjansen! RED skal være et sted også for personlig utvikling, Espeseth.

– Hvis du er på utkikk etter rigide rammer er du nok ikke riktig person for oss – vi liker at ansatte selv preger og utvikler sin egen arbeidsdag. Vi har mange gode eksempler på både personer som bytter fagområde og stillinger internt i RED, legger Espeseth til.  

Talent Media har tidligere snakket med Broadcast Director Ruben Solbakk Lisøy i RED Media Consulting. Han beskrev arbeidsmiljøet slik:

– Mediebyrå-bransjen er en trivelig og sosial bransje med mange utrolig bra folk. RED er et norsk selskap med flat struktur og skiller seg ut i et marked med mange internasjonale aktører. Jeg har erfaring fra internasjonale mediebyrå og kan ikke returnere til det igjen.

Christian Espeseth og RED Media Consulting trenger en junior researcher.

Selskapet vokser

RED Media Consulting er et norsk medie- og kommunikasjonsbyrå som siden 2004 har spesialisert seg på kostnadseffektive kommunikasjonsløsninger med noen av Norges sterkeste merkevarer.

RED består av fem selskaper som tilsammen dekker de fleste områder innenfor medier- og kommunikasjon og holder til i Pilestredet 27.

– Som researcher vil du få en sentral rolle som vil kunne utgjøre en stor forskjell i vårekundeleveranser. RED er i vekst og som vår nye researcher vil du bli en av våre viktige medarbeidere som sikrer fortsatt solide leveranser på tvers av fagområdene . Du får rett og slett jobbe tett med flere avdelinger og masser av gode kolleger som sikrer personlig utvikling, avslutter Espeseth.