Fra et bordtennisbord til «alle» mediebyråene i Norge
80043b1

For tre år siden var det kun Rickard Lawson og Trånn Ciekals som utgjorde Strossle Norge. De delte arbeidspult, eller egentlig var det et bordtennisbord, og omsatte for 100.000 kroner.

Spoler vi framover til dagen i dag ser Strossle ganske så annerledes ut. De har kontorer i 11 europeiske byer, selger tjenestene sine i 13 land og har seks ansatte på det norske kontoret.

Hvordan har de fått til denne suksesshistorien? Vi tok en prat med to trivelige gründere på et fantastisk kontor med store vinduer mot Storgata og musikk på anlegget.

Pingpong

Strossle er et medieteknologiselskap med fokus på distribusjon av content marketing og native advertising. De to siste begrepene har i løpet av de siste årene blitt de heiteste uttrykkene i medie- og reklamekretser.

Kort fortalt er produktet deres en plattform som lar publisister tilby leserne mer bra  innhold  samt gir annonsørene mulighet til å plassere sine native-annonser i et redaksjonelt miljø. Dette gjør de gjennom avanserte algoritmer og AI. Resultatet er at de månedlig når 10,5 millioner norske nettlesere med relevant innhold.

– Det er ganske sprøtt å tenke på at vi for bare noen år siden spilte pingpong på arbeidspulten. I år satser vi på å være på plass i 15 land og omsetter for 30 millioner kroner bare i Norge, forteller Lawson og Ciekals, som fremhever at her skal det være godt å jobbe. Vi har et uformelt miljø med kollegaer som virkelig kan jobben sin, vi har verdens beste “kontormamma” som lager lunsj til oss daglig og selvfølgelig en lodden kontorhund som tasser omkring.

Trenger en KAM(erat)

For å nå ambisjonene om videre vekst ønsker Strossle-gjengen seg en ny key account manager.

– Etterspørselen er så stor at vi må øke bemanningen. Derfor trenger vi en ny KAM som kan ivareta og øke kundeporteføljen vår. Det bør være en utadvendt person som har god faglig forståelse for digitale kanaler og et bredt nettverk.

Lawson og Ciekals sier de ønsker en person som er trygg på seg selv og har evne til å styre sin egen hverdag.

– Vi driver ikke med micromanagement, så om du klarer å gå for egen maskin er du en aktuell kandidat for oss.

– Alle har hatt en slitsom salgssjef og veit hvordan det kan være. Det er ikke min lederstil. Vi vil være de sjefene vi aldri har hatt selv, ler Ciekals.

Hos Strossle må du selv styre din egen tid.. Om du reiser på hytta på torsdag ettermiddag er det helt greit. Så lenge du tar med Macen.

Kollega Mari Grønvold stikker hodet inn i møterommet og utdyper.

– Dette er det beste stedet jeg har jobbet så langt i min karriere. Man styrer arbeidsdagen selv og det legges til rette for selvutvikling. Det er veldig annerledes – i positiv forstand.

Spennende tid

Strossle har ambisjoner om å ha en like bratt utviklingskurve de neste årene.

– Vårt mål er å fortsette den økonomiske veksten vi har. Vi er i en spennende periode med store endringer i oppfatningen av hva reklame skal være. Det skaper muligheter for oss og vårt produkt, sier Lawson.

– Vi opplever en voksende interesse for Strossle plattformen, så vårt fokus og mye av innsatsen ligger i å bygge gode relasjoner og utvikle kunden. Våre kundemøter er stort sett hyggelige samtaler.

Vil du bli KAM hos Strossle? Søk her!

Søknadsfrist: 10. November

Kontakt: Trånn Ciekals / tlf: 9262 4293 / epost: trann.ciekals@strossle.com

Henrik Ørehagen