Vil revolusjonere markedsføring av stillingsannonser i Norge
Screen Shot 2017-02-21 at 13.22.01

Henrik Ørehagen og Talent Media ønsker et paradigmeskifte i markedsføringen av stillingsannonser i Norge.

Ørehagen jobbet tidligere med partnerprogrammet til Google og vil bruke sin erfaring med digital markedsføring til å forme hvordan bedrifter finner den riktige personen til deres drømmejobb.

– Gjennom arbeidet i Google ble jeg raskt oppmerksom på mulighetene som ligger i verdensledende markedsførings-teknologi og hvordan man kan tilpasse dette til stillingsmarkedet.

– Nå kan du vise dine ledige stillinger direkte til aktuelle kandidater med høy treffsikkerhet, de som du faktisk ønsker skal søke på jobben, forteller han.

Synlig, presist og kostnadseffektivt

For å finne ditt neste talent vil Talent Media bruke Facebook og LinkedIns og Googles annonseteknologi. Ved hjelp av enkel målretting som kjønn, alder og lokasjon, men også mer spesifikk informasjon som utdanning, interesser, erfaring og arbeidstittel, kan bedriftene nå høyaktuelle kandidater de ønsker skal se stillingsutlysningen.

– Bedrifter vil spare tid og kostnader på søkeprosessen ved å la de mest aktuelle kandidatene se annonsene direkte i sosiale medier, sier Ørehagen.

Det er det også mulig å gjøre med retargeting. Retargeting betyr at man kan målrette nye annonser mot de som allerede har besøkt en stillingsannonse og vist interesse.

– Gjennom retargeting kan vi bygge opp et publikum som gjør oss enda mer treffsikre. Vi vil automatisere denne prosessen slik at vi kan nå søkere til en mye lavere kostnad enn tradisjonelle stillingsannonser.

Dagens metode har store svakheter

Han beskriver tradisjonelle stillingsannonser som uoversiktlige, kostbare og at de er preget av store aktører som tidligere har vært vanskelige å utfordre. Det fører til lav treffsikkerhet for bedriftene. Man må møte en potensiell søker der de oppholder seg – i sosiale medier som Facebook og LinkedIn, mener han.

– Den kommende generasjonen arbeidstakere forventer å bli presentert med stillingsannonser i en annen form. De må treffes der de er og når de er der på nett i et engasjerende format.

– I tillegg til å benytte markedsledende annonserings-teknologi utvikler vi en egen plattform hvor vi vil kunne berike datasettet og automatisere store deler av prosessen. Det gjør at vi kan tilby en løsning som er veldig effektiv og vil gjøre rekruttering betydelig mer kostnadseffektivt for bedriftene.

Talent Media er siste satsning til seriegründer og Venture Factorys administrerende direktør Even Aas-Eng.

Venture Factory har siden 2014 etablert en rekke bedrifter som er blant de beste i markedet på online marketing. De startet blant annet performance marketing-selskapet T/A Opt sammen med Norges største reklamebyrå Try, performance marketing-selskapet Inviso Media og nettbutikken Mymuse.

Alle selskapene holder til i 5. etasje i Øvre Slottsgate 8, og sitter på mye kompetanse innenfor markedsføring.

Har du spørsmål om våre løsninger eller andre henvendelser kan du ta kontakt med daglig leder Henrik Ørehagen på tlf.: 90073315, eller ved å sende mail til kontakt@talentmedia.no.

Henrik Ørehagen