Årets contentbyrå leter etter nye, kreative hoder

Innholdsbyrået NewsLab har vokst i en imponerende hastighet siden sin beskjedne begynnelse i 2015. Byrået har gått fra et lite gründerselskap til nå å være tretten ansatte som jobber med kunder fra Telenor til Canal Digital, Odeon Kino, Aleris, Visit Norway, Storebrand, Hafslund og mange andre.

Utvider staben nok en gang

Nå er NewsLab på utkikk etter flere tilskudd til teamet. Byrået utvider med ytterlige tre stillinger, og er på leting etter én videoprodusent og to innholdsprodusenter.

– Vi ser etter folk med ulik type bakgrunn. Du må gjerne ha erfaring fra journalistikk, eller annen type medieproduksjon. Kanskje har du laget masse kule videoer for sosiale medier, jobbet med PR eller har erfaring med distribusjon. Og er du personen vi drømmer om, har du erfaring innenfor flere av områdene, sier daglig leder Kristiane Roe Hammer.

Én av stillingene er øremerket videoprodusent, og Hammer er veldig spent på søkerne.

– NewsLab ble startet av journalister med spisskompetanse innen tekst, men vi skjønte fort at mange historier skal fortelles med video og har jobber mye med det allerede. Det blir gøy å styrke den satsingen ytterligere med enda en videoprodusent,  sier Hammer.

– Vi ønsker noen som kan kombinere kommersiell teft med sans for kvalitet. En som kan skaffe oss nye kunder og utfordre eksisterende kunder til å lage nye og spennende konsepter. Og vi håper på søkere av begge kjønn, sier Hammer.



Bra og erfaren gjeng

32-åringen har hatt stillingen som NewsLab-sjef siden 2016, og bedyrer at hun gleder seg til hver dag på jobb.

– Jeg har jobbet mange bra steder, men her er det virkelig en genuin glede på jobb og en omsorg alle har for hverandre. Det er en skikkelig bra gjeng!

Om du blir en av de nye ansatte i NewsLab vil du jobbe side om side med et høyst kompetent team.

De som jobber i byrået har tidligere vært ansatt i mediehus som Dagbladet, VG, Morgenbladet, Klassekampen og Aftenposten. De rådgir, legger strategier og skriver og produserer for sine kunder – kunder som de gjerne har langsiktige avtaler med.

– Til sammen har vi nesten 90 års erfaring fra dagspressen fordelt på de skrivende ressursene i selskapet. Jeg tenker det er her vi skiller oss positivt ut – vi leverer innhold som holder høy standard, sier Roe Hammer.

Årets contentbyrå

Tidligere i år ble NewsLab tildelt den høythengende prisen “Årets contentbyrå” under bransjekåringen Årets byrå, arrangert av blant andre Dagens Næringsliv, ANFO og Mediebyråforeningen.

Det var sykt gøy! Vi har ikke vunnet noen priser før, og det var ekstra stort med denne da prisvinnerne velges ut på bakgrunn av tilbakemeldingene fra kunder. Det håper jeg viser at kundene våre mener vi lykkes med målet vårt om å jobbe tett på dem, leverer kvalitet og har skikkelig engasjerte medarbeidere, sier Roe Hammer.

Jeg tror vi har hatt en fordel av å være et lite byrå der vi får et nært forhold til kundene våre, og vi blir veldig opptatt av å levere for dem. Det er gode holdninger vi skal jobbe masse med å ta med oss videre når vi nå skal vokse, sier hun.

 

Har du lyst til å bli en del av NewsLab-gjengen? Fristen for å søke på stillingene er 31. august!