– Derfor gikk vi fra de største mediehusene til rådgiverjobb i en start-up

– Start up-livet er helt annerledes. Det er høyt tempo og til tider ekstremt utfordrende, men mest av alt veldig gøy – du kjenner at du lever, sier Lillann Iversen med et smil.

Ved årsskiftet til 2018 gikk hun fra kremjobb som salgssjef i det Schibsted-eide selskapet Segundamano i Mexico til lille Filter Media – et jobbskifte som kanskje overrasker.

– Det var så fristende å bli med på Filter-reisen, det kunne jeg rett og slett ikke motstå! Etter en enormt lærerik prosess i Segundamano, som jobbet hardt for å posisjonere seg på det lokale markedet i Mexico, føltes det rett og naturlig å bytte til et selskap i Norge som tenker nytt, er i vekst, og som bygger posisjon i markedet, sier Iversen

Siden da har Filter Media blitt en del av det nye mediehuset Venture Factory Media (VFM). Det består av de redaksjonelle nettavisene Filter Nyheter og Filter Film og TV (som finansieres av den helkommersielle satsingen Filter Partner) samt Talent Media. I tillegg har VFM nylig lansert et splitter nytt nettmagasin med Camilla Pihl, og flere lanseringer skal det bli.

De søker nå en «hunter» som kan bli med på teamet!

Om du er en uredd og utadvendt selger ønsker de å komme i kontakt med deg! Det er ingen krav til  erfaring fra bransjen eller utdanning, men det er viktig at du ikke er redd for å ta en kald telefon eller troppe opp hos potensielle kunder.

I jobben vil du drive med salg opp mot spennende og morsomme kunder. I tillegg får du jobbe med trivelige og erfarne mediefolk.

En helt ny forretningsmodell

I et endringspreget medielandskap mener Venture Factory Media de behøver en ny forretningsmodell som er tilpasset forbrukerne. På denne måten skal de finansiere kvalitetsjournalistikk, men samtidig levere effekt for kundene gjennom de kommersielle produktene.

Etter fire år i Dagbladet som produktansvarlig og KAM, gikk Anna Aarseth til det nye mediehuset i 2017, som da bestod kun av Filter Media.

– Dagbladet var en fin og lærerik tid, men jeg hadde behov for endring. Filter Media synes jeg var spennende, og hadde en helt ny måte å tenke mediehus på. Jeg har lært veldig mye i løpet av disse to årene her. Venture Factory Media, som vi heter nå, er et dynamisk selskap – det skjer noe hos oss hele tiden! I år alene har vi lansert to nye nettsatsninger, Talent Media, og Camillapihl.no

Anna Aarseth og Lillann Iversen i Venture Factory Media. Alle foto: Sara Magnusson

Aarseth sier mediehuset passer henne perfekt fordi hun kan påvirke og være med å forme produktene mediebedriften leverer.

– Og folka jeg jobber med, er helt fantastiske. Her lærer du masse, og dine bidrag inn i bedriften er synlige, og viktige. Jeg har også blitt en «racer» i bordtennis, smiler hun lurt.

– Vi trenger en ny hunter som virkelig forstår viktigheten av å bygge et nytt nettverk, rå på å åpne nye dører og skape gode relasjoner med kunden.

Bredt spenn av produkter

Iversen og Aarseth sier at bredden i satsningene gjør at de kan tilby et bredt spekter av tjenester for et like bredt utvalg av kunder.

– På Filter er vi blant de beste på nyheter og film, CamillaPihl.no kan reise, livsstil og annet, mens Talent Media lager en spennende vri på rekruttering og employer branding. Det gjør at vi kan være en «one stop shop» for kundene, der de får kvalitetsinnhold til alt de trenger.

Vil du være med å bygge et nytt mediehus i Norge og jobbe med merkevarer som Camilla Pihl, Filter Media og Talent Media? Send søknad med CV til daglig leder Tale Gjøvik på [email protected].