Derfor satser RED Media på de unge talentene

I en bransje hvor rådgiverne stort sett er godt voksne og hopper fra byrå til byrå, går RED Media i annen retning. De legger stor vekt på å gi unge talenter muligheten til å bli rådgivere, og nå søker de flere!

En av de unge talentene som har fått sjansen hos RED Media er 26 år gamle Janine Lauritzen. Hun kom til selskapet for litt over ett år siden fra Clear Channel, og har jobbet som digital planner. Nå blir hun en av bransjens yngste rådgivere.

Føler du deg klar for oppgaven? 

– Ja, det gjør jeg, men det er et stort ansvar. Jeg er veldig glad for at jeg har så mange kolleger som jeg kan be om råd når jeg har behov for det, sier Lauritzen.

Hva gleder du deg mest til? 

– Det er helt klart å få lov til å jobbe på tvers av alle disipliner og lære masse. Hos RED Media har vi masse kompetanse på huset, blant annet har vi et av landets beste digitale miljøer i Red Performance. Storyline er også svært dyktige på innhold.

Janine Lauritzen (26) jobber som rådgiver i RED Media.

– Kombinasjonen er viktig

RED Media-leder Aas-Eng leter nå etter et nytt talent til en rådgiverstilling i selskapet.

Hvorfor er det viktig for dere å hente inn unge rådgivere? 

– Først og fremst vil jeg si at det ikke er en sammenheng mellom høyere alder og god rådgiving! Tvert imot faktisk. Utviklingen i mediebransjen går så raskt at vi er helt avhengig av unge rådgivere. De er født og oppvokst med de plattformene som er blitt så viktige for våre kunder.

Så erfaring er ikke like viktig lenger?

– Jeg tror man må ha en miks, og det har vi hos oss. De mer erfarne rådgiverne har et overblikk og en innsikt som er gull verdt for de yngre. Samtidig trenger de som er litt opp i åra påfyll på den digitale fronten. Vi utfyller hverandre, ler Aas-Eng.

Hva skal til for at noen skal få en rådgiverstilling? 

– Jeg leter etter folk som er ambisiøse og som tørster etter ny kunnskap. Skal du bli en god rådgiver kan du aldri miste nysgjerrigheten for å lære noe nytt. I tillegg er det viktig at de er selvgående og selvsagt bevisst sitt ansvar ovenfor våre kunder. Men de må selvsagt ha noe praktisk erfaring fra bransjen, enten fra et annet byrå eller på kundesiden.

RED Media søker nå etter flere rådgivere. Merk din søknad «TM – rådgiver» og send til [email protected].