– Det raser inn med kvalifiserte søkere

I mediebyråbransjen er konkurransen om de digitale ekspertene knallhard, og når et av landets største byråer skal finne de beste hodene kommer de til Talent Media. Administrerende direktør Maria Aas-Eng har kjørt en rekke kampanjer det siste året og er ikke i tvil.

– Innholdsmarkedsføring og rekruttering passer som hånd i hanske. Det raser inn med kvalifiserte søknader, sier Aas-Eng.

Talent Media sitt produkt er rett og slett skreddersydde stillingsannonser presentert for målgruppen som kunden er på jakt etter. Tale Gjøvik som er daglig leder i Venture Factory Media som eier nettavisen forklarer.

– Talent Media lager spennende historier av trauste stillingsannonser. Vi sender en av våre flinke innholdsprodusenter til kunden hvor de intervjuer, tar bilder og finner den mest spennende vinklingen for den spesifikke jobben. Så publiseres artikkelen på TalentMedia.no og vi starter jobben med å få den rette målgruppen til å lese saken.

Tale Gjøvik, daglig leder i Venture Factory Media.

Så hva er viktigst når RED skal lage en ny stillingsannonse?

– Vi er nødt til å klare å formidle hva som gjør det spesielt å jobbe hos oss. Svaret er nesten det samme hver gang: våre fantastiske kolleger! sier Aas-Eng.

Sist RED kjørte en kampanje hos Talent Media var det over 3000 lesere i målgruppen som i snitt brukte tre minutter på å lese annonse og de fikk inn over 80 søknader! De lette etter både senior, junior og digital rådgivere.

– Det er helt fantastisk gode resultater og mye effekt for pengene. Talent Media sine innholdsprodusenter er dyktige til å finne de rette vinklingene som gjør at de passive kandidatene stopper opp i feeden og tar seg tid til å lese om oss.

Intern stolthet

Målet med en kampanjer er selvsagt å få ansatt den rette kandidaten, men Aas-Eng ser også en annen fordel med de skreddersydde stillingsannonsene til Talent Media.

– Mange er stolte av kollegaene og arbeidsplassen sin, og denne interne stoltheten er det kjempeviktig at vi klarer å formidle eksternt når vi rekrutterer. Det er rett og slett lettere å dele gode historier enn trauste stillingsannonser.

Ny nettavis

Talent Media er bare et år gammel, men allerede har selskaper som Tv2, Coop, Statnett og Dreams testet ut nettavisens innholdsmarkedsføringsprodukt med stort hell.

– Våre stillingsannonser er svært effektive opp mot de passive kandidatene som mange ønsker å komme i dialog med og de fungerer på tvers av nesten alle typer stillinger. Det siste året har vi hjulpet til med å rekruttere alt fra utviklere til konserndirektører, sier Gjøvik.

Har du lyst til å prøve en skreddersydd stillingsannonse?

Produktet koster fra 15.000,- eks mva og inkluderer alt av innholdsproduksjon og 2500,- går direkte til spredningen av saken på sosiale medier. Ta kontakt med Tale Gjøvik hvis du er interessert i mer informasjon på [email protected] eller på telefon 900 57 758.