– Dette er to fantastisk spennende stillinger i TV 2!

Mediehuset TV 2 står for noen av landets mest sette og folkekjære konsepter på TV og digitalt: Skal vi danse, Kompani Lauritzen og Farmen er bare noen få. Å telle suksessene på to hender ville vært forgjeves, vi har rett og slett for få fingre.

Over 1,4 millioner nordmenn bruker TV2s digitale flater, enten det er via strømmetjenesten Sumo eller på tv2.no. Slikt tiltrekker landets største annonsører for nyskapende og spennende kommersielle samarbeid.

Nå lyser mediehuset ut flere stillinger i sin markedsavdeling, og blant disse finner vi kundesjef og salgsansvarlig for konsept.

Assisterende salgsdirektør Marius Høgebøl i TV 2.

– Dette er to utrolig spennende stillinger der man får mye innflytelse. Viktigheten av norske mediehus har aldri vært større, og disse to vil være sentrale roller for å finansiere det vi ønsker å få til, som er å vinne kampen om folks tid, sier assisterende salgsdirektør Marius Høgebøl i TV 2.

Om du allerede er solgt (pun intended) finner du stillingsutlysningene her.

Tett samarbeid med de største annonsørene

Som kundesjef vil du bli en del av salgsteamet i TV 2 Marked. Dette er en avdeling med over 70 ansatte og kontorer midt i Oslo sentrum. Faktisk er lokalene splitter nye, for Diagonale-bygget ligger mellom Deichmanske bibliotek og Operaen.

En kundesjefs viktigste oppgave vil være å jobbe tett og strategisk med sin egen portefølje. Du får jobbe innen flere mediekategorier, enten det er TV, digitalt, sponsorater eller produktplassering. Det innebærer budsjettering, rapportering, forhandling og innsalg mot kunder og mediebyråer – ja, hele sulamitten.

– Ingen salgs- og mediejobber er så variert som kundesjef i TV 2. Det er stor variasjon i produktene du jobber med og man får anledning til å jobbe tett med norges største annonsører, forteller Høgebøl.

Denne typen stilling krever at du har god innsikt i mediemarkedet og et etablert nettverk i bransjen. Det er også en fordel om du er en initiativrik, selvgående og løsningsorientert type, men viktigst av alt er et brennende ønske om å lykkes.

Les mer og send din søknad her.

En kreativ salgsansvarlig søkes!

Høgebøl er også på utkikk etter en ny salgsansvarlig konsept. I denne jobben vil du selge løsninger som utnytter det kommersielle potensialet i mediehusets programkonsepter og rettigheter. Det kan være i form av innholdsmarkedsføring, sponsorsalg, produktplassering eller locations.

Et kommersielt samarbeid kan være så mye mer enn en reklamesnutt før og etter et tv-program eller strømming på nett-tv. Det er ikke tilfeldig at Hver gang vi møtes nylig har flyttet innspillingssted, eller at gjengen i Kompani Lauritzen er utstyrt med helproft utstyr. Dette er bare noen av samarbeidene som er regissert av en salgsansvarlig.

– Dette er en utrolig kul stilling, om jeg skal si det selv. Som salgsansvarlig konsept må du finne løsningene som matcher med våre kunders behov, og gjøre det på en effektiv og elegant måte. Du vil ha en fot i salg og den andre i konsept, sier Høgebøl.

Du bør ha en utdannelse innen økonomi eller markedsføring, og gjerne noen års erfaring i liknende stillinger. Med så tett samarbeid på tvers av TV 2s markedsavdeling er det også en fordel at du er en relasjonsbygger med gode samarbeidsevner.

Begge salgsstillingene er underlagt TV 2s kommersielle avdeling, og en viktig bidragsyter til å oppfylle kravene som hører med til det å kalle seg en allmennkringkaster. TV 2 skal samle det norske folk med journalistikk og underholdning, noe ditt arbeid vil være med på å finansiere.

– Nyhetskanalen har vært en av de mest sette TV-kanalene gjennom 2020. Vi treffer unge og voksne der de er, enten det er strømming på Sumo eller på nett med tv2.no. Nå skal vi rigge oss for å utvikle oss videre, avslutter Høgebøl.

Vil du jobbe i TV 2? Les stillingsutlysningene for salgsansvarlig konsept og kundesjef her. Flere stillingsutlysninger i mediehuset finner du her.