Er du en erfaren selger innen HoReCa-markedet? Scandza søker selger til storkjøkken i Vestland

Scandza er én av Norges ledende merkevareselskap innen mat. Nå søker den innovative og bærekraftige bedriften bak Synnøve Finden, Finsbråten, Nbev og Sørlandschips en person som vil være med å styrke disse merkevarene inn mot storkjøkken i Vestland!

Tommy Wessel er salgssjef og ansvarlig for HoReCa-markedet hos Scandza. Det er produktområdet innen mat for hotell, kantine, restauranter og barer – til institusjoner som barnehager og sykehus. 

Nå leter den karismatiske harstadværingen etter noen til salgsteamet sitt, og kanskje det er deg? Selgeren skal dekke Vestland med ønskelig base i Bergen eller Stavanger:

– Jeg leter etter noen med gnist for salg som tar de ekstra salgsbesøkene for å nå målene sine, sier Tommy.

Først og fremst ønsker de en medarbeider med bakgrunn fra HoReCa-markedet.

Du må kunne sette deg inn i produktutvikling, kjenne hele produktporteføljen og forstå sammenheng mellom produkt og økonomi for kunden. Scandza skal levere de beste produktene på markedet og være ledende innen innovasjon.

– Vi har en portefølje som er så bred at den strekker seg fra A til Å som jeg sier til kundene mine, legger Tommy til.

Jobben vil ta deg gjennom hele Vestland – helt fra Sogn til Egersund. Med andre ord: Hos Scandza får du mulighet til å forme både din egen arbeidshverdag og reiserute. Dette krever planlegging og strukturering slik at du slipper krysskjøring i en landsdel som byr på høye fjell og lange fjorder. 

I denne stillingen får du muligheten til å selge inn spennende produkter. Foto: Andrea Hustad.

Beslutningsmyndighet

KAM-direktør Jarle Jørgensen er stolt over det de får til i Scandza. Han har tidligere jobbet i større konsern, men ifølge Jarle er det to ulike verdener:

– Det føles mer stabilt og forutsigbart å jobbe i større konsern, men ofte har du færre muligheter til å påvirke. I Scandza har du større beslutningsmyndighet, noe som gjør at du har mer eierskap, sier Jarle. 

I jobben som selger er kunnskap og økonomisk forståelse en del av pakken. Du må videre være innstilt på å jobbe i et selskap som alltid vil være foran sine konkurrenter.

Tommy og Jarle synes det er givende å jobbe i en bedrift som alltid jobber for innovasjon og bærekraft. Foto: Andrea Hustad.

Kokkefaglig bakgrunn

En med et bredt smil om munnen, stå-på humør og som er ren og pen i tøyet kommer langt, men kjøkkenkunnskaper er viktig. 

– Når du kommer med produktkatalogen bør du kunne snakke om produktene med en kjøkkensjef på deres språk, sier Tommy. 

Scandza har mange sterke merkevarer i stallen. Foto: Andrea Hustad.

Del av det grønne skiftet

Det høye tempoet i bedriften er et resultat av at de ansatte kontinuerlig kommer med idéer og sier ifra om de er uenige eller enige. Dette har spesielt kommet godt til syne i utvikling av emballasje, der Sørlandschips gikk i bresjen og utviklet markedets første chipspose av papir.

– Vi skal være først ute, så får de andre komme litt etter. Da bidrar vi til at konkurrentene også blir bedre, sier Jarle.

Slike grep gjør at Jarle blir stolt når han går i matbutikken og ser at folk velger produkter fra Scandza.

Plastløftet er en av de viktige oppgavene Scandza har påtatt seg. Foto: Andrea Hustad.

– De neste generasjonene skal være stolte av å servere våre produkter. Det er en god følelse at vi gjør hverdagen bedre for de som kommer etter oss.

Om du vil ha muligheten til å reise rundt i Vestland, mens du representerer sterke merkevarer som Synnøve Finden, Finsbråten, Nbev og Sørlandschips for Scandza, søk på stilling som selger for storkjøkken!

Send CV og søknad til [email protected] Merk e-post med «TM».

Søknadsfrist: Snarest