Er du et talent i SEO eller CRO? I dette performancebyrået får du muligheten til å bli enda bedre

Er du spesielt opptatt av performance marketing og ønsker å bli en av de beste i ditt fagfelt? RED Performance omtales som en ledestjerne i bransjen og opplever en stadig større interesse både fra kunder og folk som vil jobbe der. Nå har du muligheten til å bli en del av ekspertteamet.

Attraktivt sted å jobbe

Performancebyrået i Pilestredet merker mye trykk om dagen, kan daglig leder Thomas Faye Willoch fortelle.

– Det er stadig flere kunder som ønsker å jobbe med oss, vi merker stor pågang fra bransjen og trenger derfor å ruste opp teamet ytterligere.

Det er ikke bare kundene som er interessert i byrået. Under intervjuet får Willoch beskjed om at de har fått en ny ansatt.

– Vi har et stort fokus på rekruttering og opplever oss som en attraktiv arbeidsplass, sier han lurt.

Men først en innføring i den populære arbeidsplassen. RED Performance er blant de fremste i Norge på performance marketing, noe gjentatte priser kan underbygge. Men hva gjør de så gode? Det har selvfølgelig Willoch gjort seg opp noen tanker om.

– Vi er veldig opptatt av å måle effekt, ikke bare effektivitet. Vi har mye fokus på hvilken rolle performance spiller i det strategiske arbeidet, slik at vi sikrer langsiktige resultater for kundene. I performance er det vanlig å vektlegge kortsiktige KPIer, noe vi bryter med.

Han understreker at RED Performance jobber med kunder som stiller svært høye krav til resultater, og da lønner det seg å levere.

– Vi skal bidra til å skape forretningsresultater for kundene både på kort og lang sikt, gjennom en helhetlig strategi.

For å levere det kunden etterspør setter de sammen team på tvers av hele RED dentsu X, avhengig av hvilken kompetanse som kreves. Som en del av performancebyrået vil du derfor også samarbeide med kollegaer fra andre deler av selskapet og få innsikt i mange fagområder, selv om du har ansvar for ditt eget.

Willoch beskriver gjengen i RED Performance som flinke folk som liker å bruke tid sammen. Foto: Andrea Hustad

Erfaring er ikke knyttet til alder

Med stadig vekst har RED Performance alltid behov for nye talenter, og nå leter de spesifikt etter en spesialist på SEO og en spesialist på CRO.

– Som SEO-spesialist vil du jobbe med søkemotoroptimalisering, et fagområde vi har satset på i mange år og bygget opp en svært robust kompetanse rundt. CRO er et nyere fagområde for oss, men som kundene våre etterspør i større og større grad. Vi leter derfor også etter talenter innenfor CRO og digital brukeropplevelse, som kan hjelpe oss å forsterke dette fagområdet.

Drømmekandidatene innenfor begge fagfelt må ha erfaring på sitt område. Men erfaring er ikke knyttet til alder, understreker Willoch.

– Vi vet at man utvikler seg veldig fort i denne bransjen, og at det finnes mange unge talenter. Vi har ikke noe minimumskrav på antall år med erfaring. Har du erfaring med SEO eller CRO – kom inn og snakk med oss!

– Vi har et stort fokus på å tilrettelegge for karriereutvikling i hele RED dentsu X, og jobber strukturert med at de ansatte utvikler seg i den retningen de ønsker.

Men nøyaktig hva du vil bli bedre på er helt opp til deg! Som en del av RED dentsu X applauderer de også folk som søker nye utfordringer internt.

– Noen ønsker å bli fageksperter i et snevert område, slik at du kan bli en av de beste i bransjen, holde foredrag, skrive kommentarer og lignende. Andre ønsker bredde i sin faglige kompetanse, slik at man kan noe om alle fagområdene. Uansett om du ønsker spesifikk eller bred kompetanse, eller ønsker å gå lederveien, tilrettelegger vi for dette.

Blir ofte headhuntet

Willoch forteller at fellesnevneren for de om lag 30 kollegaene i RED Performance er at de er blant de beste i bransjen, og dermed veldig ettertraktet.

– Vi huser mange utrolige talenter her. Da er det klart man er ettertraktet, og folk her blir til stadighet forsøkt headhuntet av konkurrenter. De som er her i dag blir hos oss fordi de ser verdien av å være en del av et stort fagmiljø, og fordi de trives, rett og slett!

For skal man være best er trivsel noe som må prioriteres på lik linje med kompetanse. Dette er den daglige lederen veldig bevisst på.

– Det er viktig at alle hos oss støtter hverandre og at det er en trygghet og tillit mellom kollegaer her. Vi fokuserer mye på å skape et godt internmiljø og er blitt en gjeng som har det veldig gøy sammen både på jobb og på fritiden. Det er et ungt miljø med lav terskel for fredagspils og enkelt å dra i gang sosiale ting. I tillegg skjer det mye sosialt på tvers av hele RED dentsu X, alt fra fellestrening på Barry’s og fotballturneringer, til julebord og sommerfest.

Hørtes dette ut som noe for deg? Send CV og søknad til [email protected], og husk å merke søknaden med “TM”.