For en gangs skyld er det TV 2 som trenger hjelp: De søker utviklere!

TV 2s markedsavdeling bygger et eget team med utviklere. Nå kan du være med på moroa fra startblokkene.

TV 2 er et av landets største mediehus, med over 1,4 millioner daglige besøkende på sine digitale flater. Nyhetsappen, Sportsappen, tv2.no og Sumo vokser stadig, og sistnevnte har passert 550.000 abonnenter. 

TV-titting er i endring og det fordrer at mediehuset kan sikre inntekter fra digitale flater. Slikt trengs det teknologihoder til, både frontend og backend, og derfor skal TV 2 nå ansette flere.

I første omgang er det utvikler innen adtech og webutvikler de ser etter. 

– Som utvikler i vår kommersielle avdeling får du være med på å etablere dette teamet og ha stor påvirkningskraft fremover. Jeg mener den langsiktige tanken er å bygge et ordentlig utviklermiljø på kommersiell side, forteller leder for Kommersiell produktutvikling Jonathan Brænde.

Kvalitetsdata og spennende prosjekter

Kort fortalt vil utviklere i TV 2 arbeide med mediehusets reklameplattform, som skal gjøre det enklere for annonsører å få det beste ut av sin markedsføring. Du vil hovedsakelig jobbe med Java, Kotlin og moderne byggeoppsett som Kubernetes.

Mediehuset skal også trappe opp satsingen på å bruke egne data i sine reklameprodukter, noe som gjør at du får svært verdifull informasjon å jobbe med.

– Vi skal styrke vår posisjon på online video og bygge nye reklameprodukter som baserer seg på annonsørenes behov for å bruke data. For å få til dette trenger vi deg som kan eksperimentere, teste og utvikle adtech-plattformen vår, sier Brænde.

Selv om teamet er relativt ferskt blir de ikke stuet bort i et hjørne og arbeide alene. TV 2 er opptatt av et tett samarbeid på tvers av markedsavdelingen, samt at mediehuset har flere utviklermiljøer redaksjonelt.

De søker for øvrig også en adtech-manager som skal ha det operative ansvaret for avvikling av reklame i våre digitale flater. Du kan lese mer om den stillingen her.

Din kode vil være viktig for journalistikken

Selv om du teknisk sett ikke blir en del av de redaksjonelle miljøene i TV 2 vil din kode være uhyre viktig for journalistikken. Det er markedsavdelingen som sørger for å finansiere det viktige redaksjonelle arbeidet og underholdningsproduksjonene som skapes under TV 2-banneret. Slik er du med på å hjelpe TV 2 å oppfylle sitt samfunnsoppdrag og sine plikter som allmennkringkaster.

Inge Ketele, som er utvikler i TV 2s markedsavdeling, sier at dette har vært hennes drivkraft i jobben.

– Denne jobben har en ekstra dimensjon. Ikke bare jobber du med systemer som sikrer at teamet lykkes og at varelager vedlikeholdes, du jobber med en helt ny type bransje. Adtech er ikke veldig etablert her til lands ennå, og det har vært veldig spennende å være med på. Samtidig er din innsats med på å sikre at TV 2 kan fortsette å lage god journalistikk.

Hun mener utviklerteamet kan føles som en liten startup i en stor bedrift. Det er store planer fremover og de har de økonomiske musklene som skal til.

– Jeg føler også at TV 2 investerer i de ansatte. Du får masse tillit og du får sjansen til å prøve deg på noe nytt, mener hun.

– Om du i tillegg har en interesse for kommersielt arbeid, er denne jobben perfekt for deg, legger hun til.

Er du utvikleren TV 2 leter etter? Her finner du stillingsutlysningene for webutvikler og utvikler innen adtech.