Hybel.no trenger en markedssjef som skal gjøre de til landets foretrukne utleieplattform

Hybel.no opplever vanvittig vekst og har ambisjoner om å bli landets foretrukne plattform for utleie av bolig. Nå skal de utvide organisasjonen som skal sikre det målet. Først ut er ansettelsen av en markedssjef!

De aller fleste av oss har leid en leilighet, og sjansene for at du har snoket på rubrikkannonsene på Hybel i løpet av de siste ti årene er høye. Hybel AS har i dag nærmere 500.000 registrerte brukere og formidler over 100.000 annonser årlig på sin markedsplass.

– Nå skal vi bli en enda større utfordrer i markedet, og øker satsingen fremover, sier daglig leder Christian Rasmussen.

Over det siste året har Hybel.no opplevd en tredobling av antall leieforhold i deres premiumtjeneste, samtidig med sterk vekst i antall boligannonser. Nå skal skuta styres mot ytterligere vekst, og derfor trenger de en markedssjef som kan ta roret i markedsføringen.

– Vi trenger deg som kan jobbe strategisk for å sikre oss fortsatt sterk vekst gjennom vår forvaltningsplattform og markedsplass. Vi skal skyte videre fart i 2021! Sier Rasmussen.

Send din søknad og CV til [email protected]!

Fornyer bransjen

Deres premiumtjeneste gjør det enklere i alle ledd for boligutleiere og utleieselskaper. Her kan utleiere ordne en digital husleiekontrakt, depositumskonto, innkreving av husleie, påminnelser, kommunikasjon med leietaker og en drøss andre funksjoner. Med andre ord: motsetningen til den tradisjonelle, manuelle og mer uoversiktlige øvelsen med å leie ut bolig. Målet for 2021 er å sikre enda flere premiumbrukere, og for å gjøre det trengs det en ny medarbeider.

– Vi er et proptech-selskap og har utviklet en utmerket tjeneste vi vet flere ønsker å bli kjent med. Dette vil gjøre leieforholdet utrolig mye enklere for de aller fleste, enten det er «tante Olga» som har en kjellerleilighet eller for proffene med titalls og hundretalls utleieboliger. Med andre ord trenger vi noen som kan fortelle våre historier for å skape effekt i B2B og B2C, sier Rasmussen.

De har også god drahjelp fra medeier Obos. Det er altså ingen miniputter som står bak tjenesten.

Christian Rasmussen i Hybel.no. Foto: Charlotte Wiig Photography

En stilling med stort ansvar

Når vi ber Rasmussen se inn i glasskula og spå hvordan det ligger an med Hybel.no om noen år, er svaret klart:

– Vi skal bli den foretrukne plattformen for utleie i Norge gjennom å tilby de beste og mest innovative løsningene for utleiere og leietakere. Vi er allerede på størrelse med  Finn i byer som Bergen,Trondheim og Kristiansand, og vi skal erobre endra flere byer og tettsteder fremover. Plattformen er klar, etterspørselen øker og vi har musklene som trengs. Nå skal vi utvide organisasjonen, og en markedssjef vil være svært viktig for den utviklingen selskapet nå går inn i.

Hybel søker etter en markedssjef som er inbound specialist, men du må gjerne kunne gape bredere enn som så. De ønsker en person med en god porsjon erfaring, enten det er innholdsproduksjon, strategi, kommunikasjon eller markedsføring.

– Hos oss får du muligheten til å gjøre utrolig mye forskjellig. Det betyr mye ansvar, mye å gjøre og kort vei fra idé til gjennomføring. Hybel har utrolig mange gode historier å fortelle, og vi trenger deg som kan gjøre det på best mulig måte – på egenhånd eller finne de riktige til å gjøre det, sier Rasmussen.

I dag har de et par millioner kroner i markedsføringsbudsjett, og det er opp til markedssjefen å forvalte disse. Vil du løse oppgaver inhouse? Lage video? Gjøre endringer i brukerreisene? SEO-arbeid? Her står du fritt til å velge, målet er uansett å skape videre vekst og resultater.

– Vi har ikke markedsførings-gamet under huden, og trenger en ny ressurs som kan hjelpe oss nå målene våre. Vi er velsignet med en fantastisk organisk vekst, men nå må vi gjøre mer strategiske og kompetente valg fremover, forklarer Rasmussen.

Trygge rammer

Hybel.no har god økonomi, god vekst og medeiere med muskler. Rasmussen mener de er en trygg og meget spennende arbeidsgiver der alle forholdene ligger til rette for videre skalering av bedriften.

– Vi søker en teknologiorientert person som er sulten på å skape resultater. Du bør være en strateg som selv kan fylle på med planer og egen produksjon. Sammen blir vi et bra team! Vi skal ta opp kampen med de største aktørene, og nå er riktig tidspunkt på å bli med på reisen, avslutter han.

Er du den Hybel.no leter etter? Send din søknad til [email protected]! Søknadsfristen er 10. februar 2021.