Inviso fikk 200 søkere med høyere relevans og kvalitet gjennom samarbeid med Talent Media

Vi i Talent Media lager skreddersydde stillingsannonser som trumfer tradisjonelle stillingsannonser. Med en skreddersydd tekst og datadrevet målretting av annonser oppnår vi et bedre resultat enn å «skyte i blinde», mener daglig leder Martha Gausdal.

– Med innholdsannonsering får man frem det beste fra alle verdener. Det er godt innhold, gir relevante og kvalifiserte kandidater et bedre bilde av den aktuelle stillingen, i tillegg til muligheten til å drive med employer branding og brand awareness, forteller hun.

Talent Media har hatt tre samarbeider med Inviso, landets ledende byrå for markedsføring av eiendom.

– Gjennom vårt samarbeid med Talent Media har søkerne fått en høyere relevans og kvalitet i form av kvalifikasjoner og motivasjon til å begynne å jobbe hos oss, forteller Thomas Wikberg som er administrerende direktør i Inviso.

De har søkt etter en Key Account Manager, boligfotografer og en kvalitetsansvarlig. Gjennom tre artikler og tre markedsføringskampanjer fikk Inviso nærmere 200 toppkvalifiserte søkere.

Salgs og markedsansvarlig Trine Haagensen og administrerende direktør Thomas Wikberg i Inviso.

Ny metode, mer effektivt

Talent Media er en del av sfæren til oppstartsfabrikken Venture Factory. Gjennom felles eierskap i performance marketing-byrået Inviso Media ble Inviso introdusert for Talent Media.

Det er kombinasjonen av employer branding, rekruttering og brand awareness som har resultert i flere samarbeider.

– Vi tenker disse fordelene henger godt sammen og har en umiddelbar effekt. Fotorgraf-kampanjen var i like stor grad en brand awareness-kampanje, ut mot fotobransjen, som den skulle tiltrekke seg aktuelle boligfotografer til å søke jobb, forteller Wikberg.

– Prosessen og samarbeidet vil jeg beskrive som godt og ryddig. Til slutt kommer det også en kort evaluering hvor vi får tilbakemelding på selve performancen av kampanjen.

Og resultatene er det ingenting å si på.

– Ja, alle kampanjene har endt med ansettelser.

Den langsiktige effekten

Gausdal og Talent Media mener at en rekrutteringsprossess bør være en langsiktig strategi.

– Med framsnakking av ansatte eller firmaets ambisjoner skaper man en annen innfallsvinkel. Den vanlige smørbrødlista i tradisjonelle stillingsannonser klarer ikke få fram dette på samme måte! Dagens jobbsøker er opplyst og vet hva de vil ha. Det må derfor tenkes nytt for tiltrekke seg talenter, men også for å beholde dem. Skreddersydde stillingsannonser og innholdsproduksjon er en god og kostnadseffektiv måte å gjøre dette på.

Vil du ha annonser hos Talent Media? Ta kontakt med daglig leder Martha Gausdal på [email protected]

Lurer du på hvordan dette kan se ut? Nedenfor har du et knippe eksempler på andre samarbeider vi har gjort:

Daglig leder i Talent Media, Martha Gausdal.