Lyst til å hoppe over noen trinn på karrierestigen?

I kommunikasjonsbransjen snakker alle om digital kompetanse, og det er ikke uten grunn. I en verden hvor mediekonsumet stadig blir mer fragmentert, er både byråer og kunder på jakt etter markedsførere med digital kompetanse.

Vi har snakket med digitalsjefen i et av Norges største mediebyråer RED Media, Adrien Bjørnskau, om hvorfor det er slik og hva han leter etter når de nå skal ansette en ny ung rådgiver.

Markedsføring i digitale kanaler er ikke noe nytt. Hvorfor er det så stort fokus på den digitale kompetansen?

– Det stemmer at det digitale ikke er nytt, men det skjer en kontinuerlig utvikling der, og det går bare fortere og fortere. Hvis du stopper opp og tenker etter, er det ganske sprøtt at de første annonsene på Facebook på mobil kom så sent som i 2013, og at en plattform som Snapchat ikke hadde et annonseprodukt før for to år siden. I dag er dette markedsføringsverktøy vi tar i bruk og får i feeden hver dag. Det vil også dukke opp nye plattformer og annonseringsmuligheter som vi må kunne beherske. Kravet til digital kompetanse blir hele tiden bredere, og derfor er det fortsatt stort fokus på å ha nok av den.

Avdelingen som Adrien er ansvarlig for skal nå ansette en ny rådgiver, og han er ikke redd for å ansette noen som ikke har praktisk erfaring.

Hvem er det du leter etter? 

– Først og fremst en driftig, læringsvillig og ambisiøs ung person. Det er et pluss hvis de som søker har noe erfaring, men vi ansetter rett fra skolebenken også hvis den rette kandidaten melder seg.

Hva kan dere tilby den rette kandidaten?

– Rett og slett at de vil hoppe over noen trinn på karrierestigen! Hos oss vil du være innom alt innen digital markedsføring. Som rådgiver i Red Media vil du lære deg å beherske verktøy som Facebook, Google, programmatic og innholdsmarkedsføring og hvordan du får mest ut av dem. Disse erfaringene er gull verdt, for å si det rett ut.

– Det er et ungt arbeidsmiljø i RED Media og noe av årsaken til det er fokuset på digital markedsføring i både mediebyrået, performance byrået og innholdsbyrået som finnes i gruppen, sier Adrien.

– RED Media har blitt kåret til årets mediebyrå flere år på rad, og jeg tror at vår digitale kompetanse har vært medvirkende til det. I tillegg er RED Performance en av bransjens mestvinnende performancebyråer, og vi har også vårt eget innholdsbyrå i Storyline. Som rådgiver her kan du trekke på alle ressurser på huset og ikke minst lære deg veldig mye nytt.

RED Media søker nå etter en ny digitalrådgiver. Er du kandidaten de leter etter? Send en søknad og CV til [email protected].

Kanskje du er den heldige som hopper over noen trinn på karrierestigen!