Martha Gausdal (27) blir daglig leder i Talent Media

Det har lenge vært et monopol på stillingsannonser. Nå er det på tide med en omveltning, mener nyansatt daglige leder i Talent Media, Martha Gausdal.

Det skal de gjøre ved å nå de beste kandidatene der de oppholder seg. Det betyr at man må produsere interessant innhold, distribuere det på sosiale medier og benytte seg av relevante data.

– Mange ønsker nye, enkle løsninger som øker produktivitet uten å gå på bekostning av kvalitet. Derfor tilbyr vi et produkt som fokuserer på å kombinere gode historier og den nyeste teknologien til å finne de beste kandidatene til en stilling. Vi er en pålitelig leverandør som både produserer materiale, og markedsfører for de, forteller hun.

Smarte og skreddersydde stillingsannonser

Talent Media mener at hver eneste bedrift har en god historie å fortelle.

En tradisjonell stillingsannonse kan være lite treffsikker og upersonlig. Ved å legge en stilling på en plattform vil man skyte i blinde og man baserer seg på at søkerne selv må oppsøke annonsen.

Ved å lage godt innhold om stillingen, arbeidsmiljøet eller andre særegenheter vil potensielle søkere få et innblikk i det som kan bli deres fremtidige jobb. Så distribueres disse historiene med moderne markedsføringsverktøy.

– Vi lever i en digital tid hvor massive mengder informasjon på nettet gjør at vi forventer mye av det vi faktisk bruker tid på å lese. Ved å produsere interessant innhold om en stilling blir det lettere å nå de riktige kandidatene. I tillegg har vi sett at passive arbeidssøkere som ikke vurderer å skifte jobb leser annonsen, og blir interessert.

For å gjøre dette benytter Talent Media seg av de beste markedsføringsverktøyene for treffe relevante og kvalifiserte personer.

– Vi bruker den nyeste teknologien markedet har å tilby til å finne kandidater gjennom sosiale medier. Samtidig bygger vi opp vår egen database med relevante søkere, hvilket gjør at vi sitter på et ganske bredt nettverk av potensielle kandidater.

I tillegg får kundene hjelp til å vise hvor attraktivt arbeidsmiljø de har. Det er altså en uslåelig kombinasjon av rekruttering og employer branding.

– Våre kunder øker sjansen til å finne sitt neste supertalent, samtidig får de også presentert for omverden hva de jobber med på kontoret til daglig. Dette er jo ikke akkurat bad for business.

Her kan du se noen eksempler på våre stillingsannonser: Sol.no søker redaktør, Inviso søker boligfotografer, Strossle søker KAM.

Martha Gausdal (27) er ny daglig leder i Talent Media.

Fra London

Martha kommer tilbake til Norge etter å ha bodd i London siden 2011. Der har hun fullført Mastergrad i Strategi og Ledelse fra Imperial College London. De siste årene jobbet hun for Gartner hvor hun ved bruk av best-practice research jobbet med å effektivisere strategiske implementeringer for de største firmaene i Storbritannia og Afrika.

Nå er det stillingsannonsemarkedet og Talent Media som står for tur.

– Gjennom samarbeid med globale bedrifter innså jeg hvor positiv én endring kunne være for en helhetlig prosess. Dette gjorde meg interessert i å jobbe med å formidle og perfeksjonere slike løsninger. Talent Media faller fint inn her, siden vi gjør livet enklere for rekrutterere som bruker mye tid på å finne de rette kandidatene, før de i det hele tatt kommer til intervjufasen.

– Rent personlig gleder jeg meg veldig til å jobbe med innovative mennesker i Venture Factory og ute i markedet, og til å få mye frihet til å vokse og være strategisk kreativ, legger hun til.

Videre vekst

Gausdal og Talent Media har allerede jobbet sammen med selskaper som Aller Media, Inviso, Strossle, Assessit, Shifter, Radio Metro, RED Media Consulting og andre bedrifter med gode resultater. I 2018 er det videre vekst for selskapet som står på agendaen.

– Vi ser at produktet fungerer. Vi opplever veldig gode resultater og at flere har brukt våre tjenester igjen. Vår ambisjon er å gjøre dette til det beste stillingsproduktet i landet. Og vi er på god vei, avslutter hun.

 

Vil du ha din stillingsannonse hos Talent Media?

Kontakt Martha Gausdal på [email protected]