Nå leter Camilla Pihl etter en kommersiell leder

Entreprenør, modell, klesdesigner og velvære-dronning, merkelappene er mange, men det som står Camilla Pihl aller nærmest er bloggen som har spredd inspirasjon og glede til hennes følgere siden 2004.

I fjor høst tok hun hjertebarnet til neste nivå i et banebrytende samarbeid med Venture Factory. Hun startet rett og slett et nettmagasin som lager fantastisk innhold innenfor kategoriene velvære, mat, helse, reise, interiør og klær. Med seg har hun en redaksjon som nå teller fire personer.

Suksessen lot ikke vente på seg og trafikktallene har økt med nesten 30 prosent siden oppstarten i oktober.

– Det har rett og slett vært veldig gøy og det har fungert enda bedre enn vi hadde turt å håpe på. Jeg var selvsagt litt spent på hvordan mine følgere ville reagere på at flere skulle bidra med innhold, men tilbakemeldingene har vært utrolig positive, sier Camilla Pihl.

Det er ikke så rart når man ser hva redaksjonen på CamillaPihl.no legger ut på Instagram og sine nettsider. Her blir man blir fort oppslukt i en visuell og vakker verden med blomster, sunn og fargesprakende mat, yoga-tips, spennende reisemål og Camillas personlige dagbok.

 

Camilla Pihl og redaksjonen. Foto: Camillapihl.no

Pihl selv er helt tydelig på hva som er målet med prosjektet og veldig opptatt av kvaliteten på innholdet de legger ut.

– Vi skal inspirere våre følgere og vi vil at de skal få et pusterom i hverdagen når de besøker våre plattformer. Vi lever av innholds-markedsføring og lager kommersielt innhold i vårt univers, men vi er like kompromissløse når det kommer til kvaliteten der. Hvis ikke vi tror våre følgere setter pris på innholdet så lager vi det ikke.

Nettmagasinet leter nå etter en kommersiell leder som får ansvaret for forretningsutvikling i nettmagasinet og ansvar for annonseproduktene.

Venture Factory er Pihls partner i prosjektet. Administrerende direktør Even Aas-Eng er klokkerklar på hva de leter etter:

– Vi leter etter noen som forstår innholdsmarkedsføring, er en dyktig rådgiver som evner å skape effekt for sine kunder og en som forstår Camilla Pihl sitt univers.

Aas-Eng mener dette er en av de mest spennende jobbene i mediebransjen akkurat nå.

– For meg har dette prosjektet virkelig blitt beviset på hvor godt innholdsmarkedsføring kan løses. Camilla Pihl-redaksjonen er ekstremt opptatt av kvalitet – også når det kommer til det kommersiell innholdet. Det nyter både følgerne og kundene våre godt av. Men vi har bare sett starten på dette og den rette kandidaten her kan være med å forme både fremtidens reklame og et selskap.

Hvis du har lyst til å bli kommersiell leder for CamillaPihl.no og har følgende kvalifikasjoner vil vi veldig gjerne høre fra deg: 

  • Erfaring med salg og/eller rådgivning fra mediehus eller byrå
  • Sterk digital kompetanse og god forståelse for innholdsmarkedsføring
  • Lysten, engasjementet og evnen til å bygge en bedrift

Send en søknad til [email protected] Søknader vil bli behandlet fortløpende.