Prisvinnende performance-byrå leter etter en engasjert kollega til betalte medier

Det er ikke mange bransjer hvor du anses som erfaren etter bare to år, men sånn er det faktisk i performance-bransjen. Et byrå som virkelig satser på å bygge opp eksperter på kort tid er RED Performance. Nå søker de etter en ny betalte medier spesialist med litt erfaring, som de kan hjelpe til å bli en av de beste!

Erfaring kan telles som hundeår

Senior betalte medier spesialist Andreas Løken har jobbet i selskapet i tre og et halvt år. Han kom inn som nyutdannet uten noen tidligere erfaring.

– På skolen var det mye teori og lite praktisk, derfor var jeg ganske nervøs for den digitale biten da jeg begynte her.

– Men det viktigste her er at man er lærevillig. Du skal inn i et team du skal vokse i, og det har jeg virkelig gjort de siste årene. I performance-bransjen fungerer erfaring litt som hundeår, et par år i bransjen gjør deg fort veldig erfaren, sier Andreas og ler. 

RED Performance satser hardt på sine ansatte og ønsker at de hele tiden skal fortsette å utvikle seg. Dette er Andreas et godt eksempel på, som nå har gått over i en seniorrolle med teamansvar.

– Jeg hjelper blant annet de andre i teamet med å videreutvikle seg. Vi har som mål at vi skal sette av 10 % av arbeidsdagen til nettopp dette, i form av kurs, seminarer og tid til å sette seg inn i nye programmer. 

Betalte medier spesialist Håkon Sund Nor kom på lik linje med Andreas inn i RED Performance som nyutdannet, med en master i strategisk markedsføringsledelse. For en som så vidt hadde hørt om performance før han begynte har læringskurven vært bratt.

– Du får mye ansvar tidlig her, men du er aldri alene. Vi har en utrolig solid gjeng med kolleger som støtter hverandre og lærer av hverandre. Bare på mine snart to år her har jeg utviklet meg så mye og jeg liker at vi får så god kontroll på hele performancefaget.

Verken Andreas eller Håkon hadde jobbet med performance før RED Performance, men i dag er de eksperter på faget. Foto: Sara Magnusson

Skiller seg ut i bransjen

Selv om performance-gjengen på 30 kolleger aldri er lukket for å rekruttere folk rett fra skolebenken, er drømmekandidaten nå noen med litt erfaring.

– Det er supert om du allerede kjenner til plattformer som Google Ads og Facebook Business Manager samt har et par års erfaring med performance-faget, men med et ønske om å utvikle deg videre. Der er vi gode, sier Andreas.

Som betalte medier spesialist i RED Performance vil du jobbe med alle ledd i det som er resultatbasert markedsføring. Dette er ofte ganske uvanlig i performance-byråer. 

– Selv om det vokser og vokser, er performance fortsatt en nisje. Da mener vi det er dumt å spesialisere seg på en nisje innen nisjen. Hos oss blir alle kjent med hele prosessen, fra oppsett av kampanje til rapportering. Dette gjør at man blir god på å se hele bildet, vi kan tilby kundene våre nøyaktig det de trenger og man sitter på en bredere forståelse som også gjør dagen mer variert, mener Håkon.

I tillegg vil du som en del av RED Dentsu X ha tilgang på mange flinke folk som kan bistå deg til å bli bedre. Det er ikke uvanlig at det foregår samarbeid på tvers av selskaper, kan spesialistene fortelle.

– Selv om vi er nesten 100 til sammen i hele RED Dentsu X er det godt samhold både i hver avdeling og på tvers. Jeg er nok på hils og kan navnet på alle som jobber her, for vi samarbeider mye til daglig i tillegg til å møtes sosialt, sier Andreas. 

– Det skjer i det hele tatt mye sosialt, både i performance-gjengen men også med hele RED Dentsu X. Med så mange mennesker er det alltid noe gøy som skjer, enten det er nyttårsfest, kick off, fellestrening på Barry’s Bootcamp eller fotballcuper, som både jeg og Andreas deltar på, sier Håkon lurt.

RED Performance er en gjeng med unge folk som jobber for et godt miljø, godt samarbeid og for å alltid være oppdatert på veien videre for performance-faget, slik at både de og kundene blir fornøyd. Ønsker du å bli en del av gjengen? 

Send CV og søknad til [email protected], og husk å skrive “Talent Media” i emnefeltet!