RED Insight søker: Markedsanalytiker

Alle gode råd starter med god innsikt. RED Insight søker markedsanalyse-talent!

RED dentsu X gjør seg stadig bemerket i bransjen, og er kjent for å utvikle effektive kommunikasjonsløsninger, beherske nye digitale verktøy og skape effektivt innhold.

For å være riktig rigget mot kunder og marked skal det bygges videre internt, og RED kan smykke seg med nok et spennende satsningsområde: RED Insight.

– Innsikt og evaluering vil alltid være en rød tråd gjennom hele kommunikasjonsprosessen for å sikre best mulig beslutningsgrunnlag, sier daglig leder Yngve Karlsen.

Nå skal teamet satse videre, og bli enda sterkere.Til dette formålet ser de etter et ungt talent med forretningsteft.

– Vi ønsker oss en ferskere markedsfører/analysespire. Vedkommende er presis, nysgjerrig og har solid faglig kompetanse, forteller Karlsen.

En insighter stiller gode spørsmål, har standhaftighet til å lage de gode løsningene, gjennomfører med presisjon og leverer tydelige råd. Kjenner du deg igjen? Da må du lese videre!

Daglig leder Yngve Karlsen. Foto: Johanna Holt Kleive

En all-round analytiker

RED denstu X er opptatt av å teame opp unge talenter med erfarne seniorer, og tror kombinasjonen er nøkkelen til suksess. Du vil jobbe med andre team-medlemmer og med andre rådgivere på huset, med en bred produktportefølje og bredt i verdikjeden.

–  Vi tror du er forholdvis nyutdannet (0-2 års erfaring) og en talentfull all-round analytiker. Her er vi trolig ute etter en BI/UiO/Markedshøyskolen-spire som har solid tallforståelse, er interessert i analyse og ønsker lære mer raskt, forteller Karlsen.

En markedsanalytiker hos RED Insight har relevant formell bakgrunn, men aller viktigst er holdninger, attitude og interesser.

Du er en positiv person som vil lære, som vil prøve, som er tallsterk, og som har lyst til å jobbe med analyse. Du er initiativrik, selvgående og presis. Ikke minst kan du identifisere deg med Pippi: Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert!

Gode utviklingsmuligheter

På innsiktsavdelingen vil du blant annet møte Silje Danielsen. Hun har jobbet som rådgiver i RED denstu X siden 2011, og kan love den riktige personen svært gode utviklingsmuligheter.

– Vi pleier å spøke med at folka på huset ikke gjør det de er ansatt til. På én måte stemmer det. Vi jobber på tvers hver eneste dag. Her finnes det ikke noe hierarki, og det er kort vei til toppen, forteller Danielsen.

– Ikke minst er det lav terskel for å prøve ut nye ting – du er tross alt omringet av seniorer som har vært ute en vinternatt før, legger Karlsen til.



RED Insight ønsker kort sagt en ny kollega som kan kombinere solid tallforståelse med “RED-spiriten”.


– Det som kjennetegner den typiske RED’er, er dedikasjon og nysgjerrighet. Alle våre ansatte har til felles at de ønsker å lære mer, teste ting, og finne stadig bedre løsninger for kundene. Ikke minst har vi en stor tillit til hverandre på huset. Det er gode rammer å vokse i, enten du er fersk eller erfaren.

PS: RED liker å bli overrasket. Er du tilsynelatende noe i utkanten av stillingsbeskrivelsen, men likevel mener du er perfekt for RED, så ta veldig gjerne kontakt for å fortelle hvordan du kan bidra med å komplettere oss.