Dette er suksessoppskriften som kundedirektør i RED

– Det mest spennende med denne jobben må det være at man får være med i alle deler av prosessen. Du får jobbe tett med kunden, reklamebyråer og partnere, sier Trine Kvam Hviding.

– Vi jobber veldig tett både med våre kunder og samarbeidspartnere. Dette gjør at vi får mye innsikt og en god forståelse for kundens utfordringer, legger kundedirektør Therese Becke til.

Ønsker seg ny kundedirektør

RED Media Consulting er et helnorskt medie- og kommunikasjonsbyrå og er en del av RED Gruppen. RED Gruppen består av syv selskaper som dekker de fleste områder innenfor medie- og kommunikasjonsrådgivning.

På kundelisten har de store norske merkevarer som Ice, Norsk Tipping, Mills, Finn og NAF.

RED vokser, og det gjør at behovet for en ny kundedirektør har oppstått. Becke og Kvam Hviding sier de trenger en person med en god porsjon erfaring og sterk digital kompetanse.

– Vi leter egentlig etter en som meg selv, fleiper Kvam Hviding.

– RED trenger en person som kan jobbe digitalt, men samtidig kunne se helhetsbildet. Du må kunne plukke opp ballene og styre både kundeteam og prosjekt, sier hun videre.

En kundedirektør i RED må være en selvdreven person med god forretningsforståelse. De ønsker en person som er engasjert, nysgjerrig, dedikert og som har evnen til å jobbe med større kunder og prosesser. Du må ha integritet i møte med kunder og samarbeidspartnere, påpeker Becke.

Utfordrende kunder + utfordrende byrå = sant

– Som kundedirektør i RED er det du som står på dekk og holder i roret. Du sørger for at alle fagekspertene våre leverer og har en finger med i spillet fra start til slutt, sier Kvam Hviding.

– Hva vil dere si er det morsomste med å jobbe med disse kundene?

– Samtidig som vi utfordrer kundene er de også flinke til å utfordre oss. Det gjør at både vi og kunden utvikler oss. Det morsomste er når man vet at man selv har vært med på å utforme prosjektet og det leverer godt, svarer Kvam Hviding.

De forteller at de ønsker en person som har erfaring med rådgivning, konsultentvirksomhet, medieledelse eller markedsledelse. Det er ikke et krav at du har bakgrunn i byråbransjen.

– Vi er problemløsere. Det er en veldig morsom og utfordrende jobb, men du har ikke tid til å tvinne tommeltotter, sier Kvam Hviding.

Det du får igjen er å jobbe sammen med de mest spennende kundene i Norge, sammen med svært dyktige kollegaer innenfor et bredt spekter av kompetanseområder.

Frihet i norsk selskap

RED har kunnet smykke seg som «årets byrå» de to siste årene. Bakgrunnen for denne smekre tittelen mener de er at de har en unik kultur. Som et helnorskt byrå har de frihet til å investere i fagkompetanse, noe som gir rom for en kontinuerlig utvikling av produkter og tjenester som igjen kommer våre kunder til gode i form av effektive løsninger. Det er nemlig kundens resultat som er førende for alt vi gjør!

Som kundedirektør vil du få over 100 nye kolleger som er en sosial gjeng med et vidt spenn av kompetanse. Becke og Kvam Hviding beskriver det som «alt fra supernerder til kreative folk» med et glimt i øyet.

– Vi er Norges beste byrå, har Norges beste kolleger og har landets beste kunder. Vi er ikke så kravstore, ler de.

 

Denne stillingen har utløpt.