RED Media er på jakt etter en som liker å nerde med markedsføring og data!

RED skal nå forsterke sin Broadcastavdeling, og ser etter en ny video og audio-kollega.

RED Media er det mestvinnende kommunikasjon- og mediebyrået de siste årene: de har hattrick på årets byråprofil og vant mediestrategiprisen i fjor. De jobber i en bransje som er i kontinuerlig utvikling, og nå ser de etter en ny video og audio-kollega.

– Vedkommende skal jobbe i broadcast-avdelingen, som har som mål å utfordre, løse og skape best effekt for deres kunder, forteller Kine Kristin Wølneberg, Head of Online Video.

– Vi er en lærelysten gjeng, og det er veldig viktig for oss å være i forkant på endringene som skjer i mediemarkedet. Derfor følger vi med på utviklingen til markedet og analyserer det kontinuerlig. Dette gjør vi slik at vi klarer å oppnå målet vårt om å gi de beste rådene til våre kunder, og få kundene til å øke inntjeningen basert på de anbefalingene vi kommer med. Vi gjør alt vi kan for å ha fornøyde kunder, pluss litt til, forsikrer Wølneberg.

Har en forkjærlighet for «nerder»

– Det er store endringer i denne bransjen, mye skjer fort og man må følge medielandskapet. TV står veldig sterkt, TV gir høyest ROI for mange norske annonsører. Personen skal jobbe med det lineære for sine tildelte kunder, for å så finne ut hvordan man bør forsterke markedsføringen med online video. Slik sørger vi for at våre kunder treffer renere målgrupper med sin markedsføring, forteller Wølneberg.

 

Smilet sitter ikke langt inne hos Kine Kristin Wølneberg, Head of Online Video. Foto: Sara Magnusson

Videre forklarer hun at de er åpne for hvem de skal ønske velkommen inn i gjengen, enten vedkommende har lang eller kort erfaring. Dog er det viktig for mediebyrået at personen har en interesse for markedsføringsfaget, er analytisk anlagt og innehar innsikt i levende bilder og lyd.

De ser etter nysgjerrige folk som er glade i å ha faglige diskusjoner, også innrømmer hun at de har en forkjærlighet for de som liker å nerde med data og tall.

– Det er viktig at personen forstår helheten. Hva er det som er viktig med TV, hva er det som er viktig med radio, hvorfor bruker de mediene som de gjør? Så lenge man har den forståelsen samt interessen av å analysere, kommer det andre av seg selv, forsikrer Wølneberg.

Kompetansedeling på tvers av avdelinger

Wølneberg kan fortelle at jobben kommer til å tilpasses til vedkommende. Samtidig, kan hun avsløre at hovedansvaret til byråets nye tilskudd blir å forvalte pengene til kundene på best mulig måte, ved bruk av TV, radio/podcast, kino og online video. Derfor må personen evne å være litt strategisk med pengene til kundene, for å finne ut av hva er den optimale markedsmiksen er for kunden.

«Personens jobb blir å jobbe med det lineære for sine tildelte kunder, for å så finne ut hvordan man bør forsterke markedsføringen med online video.»

Kine Kristin Wølneberg

Sitteområde fungerende for både løsprat og faglige diskusjoner, i RED Medias lokaler. Foto: Sara Magnusson

– Vi jobber mye i team og deler kompetanse med hverandre. Et vanlig kundeforhold vil starte med at personen lager en strategi for hvilke aktiviteter vedkommende synes kunden skal ha. Etter det er gjort, tar personen dette videre til hovedrådgiver for å fastsette planen. Deretter planlegger man kampanjen, booker den, for å så følge opp og rapportere på kampanjen i ettertid. Personen vil ha flere kunder samtidig, som befinner seg på forskjellige stadier i prosessen, så en variert arbeidshverdag bør forventes, kan Wølneberg avsløre.

Overrasket sjefen med bursdagshilsener gatelangs

Hos RED Media er de en gjeng som er glade i gjøre ting sammen, ikke bare i arbeidstiden. De har nemlig en filosofi om at så lenge det er et godt miljø i arbeidshverdagen, er det lettere å gjøre en god jobb. Det er lettere å stille krav til hverandre, lettere å snakke med hverandre, i tillegg til å ha gode samtaler og diskusjoner, fordi man føler seg trygg på de man jobber med.

 

Inne hos Broadcastavdelingen til RED Media. Foto: Sara Magnusson

– Når man kommer inn døren her, er det alltid god stemning og hyggelig å komme på jobb. Her er alle like viktige, og alle har stor respekt for hverandre og hverandres fagområde. Latteren sitter løst, og det er høyt under taket. Det tror jeg mange av de som kommer på besøk inn dørene her også merker.

– Da vår sjef Maria Aas-Eng fylte 40 år, benyttet vi oss av et av de mange gode mediesamarbeidene vi har. Med god hjelp fikk vi satt opp bilder av henne hvor det sto “gratulerer med dagen” på utendørsplakater i Oslos gater, spesielt på veien hun går til jobb! Avslutter Wølneberg.

Kunne du tenkt deg å bli en del av RED Medias broadcast-avdeling? Søknadsbrev og CV kan sendes på e-post til: [email protected]