RED Performance jakter etter en ny energisk kollega som brenner for digital markedsføring

RED Performance utvider teamet, som i dag består av 31 ansatte, slik at de kan levere de beste resultatene innen digital markedsføring for sine kunder.

I det moderne lokalet på Pilestredet jobber blant annet Ann-Ina Johannessen (27) og Andreas Løken (26) som betalte medie-spesialister. Nå trenger de en til på laget!

– Hvis jeg skulle jobbet i et veldig sterilt miljø hvor alt var musestille, ville jeg blitt smågal, sier Løken.

De søker en person som passer inn i det pulserende kontoret til RED.

– Det er en bransje som kontinuerlig er i endring, riktig person må være interessert i faget og tørre utfordre både kundene og etablerte sannheter. Vi skal være det beste fagmiljøet og levere effektive og innovative løsninger til våre kunder, sier Christoffer Haugen, leder betalte medier.

– Også er det mye tull og humor! Legger Johannessen til.

Løken har selv jobbet hos RED Performance siden han var ferdig utdannet for over to år siden.

– I starten vil du lære rutineoppgaver, men etterhvert styrer du dagen selv. Vi har frihet under ansvar og det er ingen lang vei mellom de nyeste og de eldste på kontoret.

Ann-Ina Johannessen (27) og Andreas Løken (26) jobber begge som betalte medier spesialister. Foto: Andri Papanicolas

–  Det er ingen her på jobb som må føle at de er nødt til å begrense personligheten sin

Johannessen påpeker at de er en samlet gjeng, både på og utenom jobben.

–  Vi har mange sosiale arrangementer, både i avdelingen og på tvers av selskapene, alt fra ulike fester til mer sporty arrangementer som turer til Barrys og Holmenkollstafetten.

–  Vi kom på 88. plass, sier Løken beskjedent og ler.

–  Jeg har bare jobbet her i ett år, men det foregår masse hele tiden, i fjor hadde vi mesterskap i kubbespill, sier Johannessen.

– Det er ingen her på jobb som må føle at du er nødt begrense personligheten sin, og folk hjelper hverandre gjerne.

I 2018 vant RED NENT-cupen. Foto: RED Performance

– Du får stor frihet til egne initiativ, og det er kort vei fra idé til gjennomføring

Snittalderen på hele byrået ungt og det er et miljø med gründermentalitet, beskriver de.

– Har du ambisjoner og lyst er det ingen som står i veien for det, sier Haugen.

Som en del av RED dentsu X, er de det mestvinnende byrået i INMA Performance Awards gjennom tidene. De jobber på høyt faglig nivå og har stort fokus på utvikling hos sine ansatte, faktisk bruker de ti prosent av arbeidshverdagen til kompetanseheving.

– Du har den potten du kan bruke på personlig utvikling. Om det er å lese artikler eller dra på konferanser, er det opp til deg. Vi legger oss til rette for hvilken retning du ønsker å gå, sier Haugen.

Arbeidsdagen består av å følge opp kundene og porteføljen, sette opp kampanjer og annonser, rapportering, analysering og følge optimalisering mot kundens mål.

– Primært jobber vi med annonsering i Facebook og Google, det må du kunne og det kan være greit å være dreven i Excel.

– Om det kommer inn noen som har mye erfaring, er det veldig ønskelig at den personen bidrar ikke bare på kundesiden, men også til hvordan vi jobber og løser ting som avdeling og selskap.

 

I tillegg til å gjennomføre arbeidsoppgavene har kollegene det gøy på jobb. Foto: Andri Papanicolas

– Dette er våre styrker

Hele RED dentsu x ligger fordelt på to etasjer med fem selskaper, som betyr at de samarbeider og får impulser fra alt fra retail-eksperter til mediebyrå og innholdsbyrå.

– Vår struktur er bygget for å gi mer ansvar, slik at våre spesialister får bred kompetanse, det er nok en av våre beste styrker.

– Det er mange spesialister som jobber utelukkende med det operative, her jobber du også mer strategisk i forhold til utviklingen av kundeforholdet.

Vil du jobbe i et spesialistmiljø i hjerte av Oslo, så tilbyr RED Performance en trivelig og ikke minst lærerik arbeidshverdag.

Kunne du tenkt deg å bli en del av RED Performance, les mer om stillingen her.
Søknadsbrev og CV kan sendes på e-post til: [email protected]