Søkerstorm med Talent Media

AS3 er et selskap som jobber med rådgivning i overgangsfaser for organisasjoner og enkeltindivider. De tar hånd om prosesser som dreier seg om endringer. Er du en toppleder på vei inn i ny jobb, er du arbeidsledig som følge av nedbemanning, sliter du med stress i en hektisk jobbhverdag? AS3 kan hjelpe deg gjennom endring og overgang.

Da AS3 skulle fylle to stillinger henvendte de seg til Talent Media. Einar Wergeland-Jenssen, administrerende direktør i AS3 Transition, forteller at det har blitt en vane å publisere stillingsannonser på den tradisjonelle måten.

– Hvis du ikke er et veldig kjent selskap får potensielle søkere svært lite informasjon om selskapet de søker hos. Det begrenser søkermassen fordi det ofte er mennesker som kjenner selskapet som ender med å søke. Det har skjedd ved flere anledninger at vi har endt opp med å ansette personer vi har en form for relasjon til fra før. Man kan lure på hvor effektiv denne annonseringen da er.

Hvor mange søkere fikk dere via stillingsutlysningene til Talent Media?

– Vi fikk 55 søkere totalt fordelt på to stillinger, og tok til sammen inn åtte stykker til intervju. Dette skiller seg fra tidligere stillingsannonser der antall søkere stort sett ligger mellom fem og ti, forteller Wergeland-Jenssen.

Einar Wergeland-Jenssen, Administrerende direktør i AS3. Foto: AS3

Smidig og effektivt

– Vi hadde en meget effektiv prosess med Talent Media, de kastet seg rundt på kort varsel og sendte en medarbeider som raskt forsto selskapet og vårt DNA. Dagen etter ble saken sendt til meg og etter litt finpussing ble den publisert som en litt annerledes stillingsutlysning. På den måten kunne vi gi potensielle søkere et inntrykk av hvem vi er, hva vi driver med og hva vi står for, som er vanskeligere med en tradisjonell stillingsannonse.

Hvordan var engasjementet internt, ble annonsene delt av de ansatte?

– Annonsen skapte et positivt engasjement. Når de ansatte leser en fin sak om selskapet de jobber for skaper det stolthet, og da er terskelen lav for å dele det på sosiale medier. Dette kan medføre spørsmål fra venner og kjente og det skal man ikke undervurdere betydningen av.

AS3 har allerede fylt den ene av to stillinger og er helt i innspurten på den siste. 

– I tillegg til at vi fikk mange og gode søkere, ble det en god sak om selskapet som er positivt for vårt brand.

Wergeland-Jenssen mener flere vil ha stort utbytte av å benytte seg av selskapets karrieretjenester, med all forandringen samfunnet preges av.

– Talent Media leverte annonser som ga oss fin publisitet og veldig gode søkere. Jeg kan trygt si at vi kommer til å fortsette å tiltrekke oss gode søkere på denne måten. For mange er vi en skjult perle, og denne typen annonser bidrar til å spre det gode vi står for og den verdien vi kan skape for mennesker og bedrifter. 

 

Ønsker du hjelp til stillingsannonser eller vil høre mer om hva Talent Media kan tilby, ta kontakt med Tale Gjøvik på [email protected]