Vil du bygge bro mellom kreativitet og teknologi i et reklamebyrå?

“Fremtidens reklamebyråer må kunne levere et helhetlig tilbud, hvor kreatører og teknologer jobber side om side for å levere et best mulig sluttprodukt til kunden”. Er dette et sitat du kjenner deg igjen i? Kanskje det inspirerer deg? Da er du muligens den digitale lederen Ernö er på jakt etter!

Tar du utfordringen?

– Dette er starten på en reise, forteller Stian Giskeødegård engasjert. Han er daglig leder i det uavhengige reklamebyrået Ernö. Nå leter de etter en ny nøkkelperson, som har en spennende, men utfordrende arbeidshverdag i vente.

– I dag er vi et lite utviklingsmiljø i Ernö. Planen er å skalere opp denne avdelingen til en helt ny digital satsing. Derfor trenger vi en digital leder på laget.

Som ansatt hos Ernö vil du jobbe med store og anerkjente merkevarer som blant annet Gjensidige, Posten, Bring, OBOS og Fjordland.

Du husker kanskje denne nostalgiske reklamefilmen for Gjensidige? Dette er et av mange eksempler på hva Ernö har levert til kunder de siste årene. 

Giskeødegård forteller at stillingen i stor grad vil bli formet av den som blir ansatt.

– Om man trer rett inn i lederrollen eller om dette blir et ansvar som kommer på sikt, avhenger helt av hvilken person vi ansetter. Vi skal ha de beste talentene, og de skal få utvikle seg hos oss, sier han.

Han forteller mer konkret om hvem Ernö er på utkikk etter.

– Dette er ikke en enkel rolle, du må være forberedt på å jobbe mye og må trives med en hektisk hverdag og et høyt tempo. Du skal fungere på tre områder. For det første må du være en operativ ressurs som leverer til kundene våre, for det andre skal du videreutvikle tjenesteporteføljen vår innenfor ditt område og for det tredje skal du bygge opp et digital- og teknologiteam.

Ernös digitale team skal jobbe i tett samarbeid med byråets kreative miljø.

– Bransjens største utfordring i dag er å knytte sammen teknologer og kreatører på en god og effektiv måte. Gjennom felles målsettinger og en felles ambisjon om hvor byrået skal, vil den digitale lederen hjelpe oss med å finne den beste måten å samkjøre med det kreative miljøet på.

Han understreker at man må være forberedt på at man ikke kommer inn i en ferdig definert struktur.

– Du kommer ikke inn til en ferdig løsning. Jobben som følger denne stillingen er nettopp å bidra til å definere strukturer og leveransemodeller. Med støtte fra alle i byrået blir det din oppgave å skape denne strukturen. For riktig person er dette en spennende utfordring og en god mulighet til å forme noe helt nytt!

Giskeødegård nevner noen stikkord du bør kunne kjenne deg igjen i.

– Du bør ha et faglig overblikk, forretningsmessig teft og kvalitetsfokus, for å levere løsninger som fungerer og skaper resultater. Kort sagt er det en krevende, men spennende stilling, der riktig person i stor grad selv kan forme innholdet.

Ernö leter etter en ny kollega på laget! Foto: Niklas Øymo

Uavhengig, lokalt byrå

Er du en av de som har kjent litt på en stolthetsfølelse, kanskje til og med blitt litt rørt, av Forsvarets reklame “For alt vi har. Og alt vi er.”? Den er det også Ernö som står bak!

Giskeødegård forteller mer om byrået.

– Vi er et uavhengig, lokaleid reklamebyrå. Vi er kjent for å være det mellomstore byrået med de store kundene. Hos oss har vi en kombinasjon av noen av bransjens mest erfarne kreatører og unge talenter vi tror på, forteller Giskeødegård.

– Med uavhengig og lokaleid mener jeg at vi er et norskeid byrå med norske kunder som fokuserer på god kommunikasjon som faktisk fungerer i Norge. Vi har reell påvirkningskraft på kunden og snur oss raskt om det trengs. Det er ingen andre som tar beslutninger for oss, og som ansatt her mener vi det når vi sier at du får muligheten til å påvirke utviklingen i byrået.

Giskeødegård forteller at Ernö er et byrå som er spesielt opptatt av god innsikt og et godt strategiarbeid for å lage et tydelig rom for kreativiteten.

– Vi skal ikke være kreative for kreativitetens skyld. Vi skal lage gode, kreative løsninger på tvers av alle kanaler for kunden. Gode løsninger som ikke minst gjør en god jobb for kunden.

Derfor er målet deres fremover å bygge en bro mellom kreativitet og teknologi.

– Vi ser etter gode løsninger i skjæringspunktet. Både forbruksvanene og markedet går den veien, mener Giskeødegård.

Er du interessert i å vite mer? Ta kontakt med Nejra Kudra i TEFT via mail til [email protected] eller Stian Giskeødegård i Ernö via [email protected]

Søknad og CV sendes til TEFT ved Nejra Kudra, med subject line «(TM)».