Vil du jobbe med kunder som Telia Norge, Astrup Fearnley og Vy? Digital markedsfører søkes!

Pureservice er fortsatt en ung bedrift. De ble et eget AS for to år siden, og har siden da vokst seg til å være omlag 20 ansatte fordelt på ledelse, utviklere, salgsavdeling og Customer Success. Men de mangler noe vesentlig: En digital markedsfører.

En spenstig kundemiks

På kort tid har selskapet bygd seg opp en solid kundebase med kunder fra flere bransjer.

– Vi er aktuelle i alle bransjer, og jobber med alt fra Telia Norge, Astrup Fearnley og Vy til Nille, Redningsselskapet og Widerøe. 

Men nøyaktig hva leverer de til kundene sine?

– Vi er en ren servicedesk og benyttes i hovedsak av IT-support og kundeservice, men tilbyr et produkt alle selskaper har behov for. For å tydeliggjøre dette behovet trenger vi en egen ressurs på markedsføring. Vi kan love deg en variert og spennende hverdag! forteller daglig leder i Pureservice, Marius Jones.

Klar for en utfordring?

En digital markedsfører kan være så mangt. Jones understreker hva det er de egentlig ser etter i en drømmekandidat.

– Du har både et grafisk øye og et analytisk hode, med noen års erfaring bak deg. Riktignok er det analytiske aller viktigst.

De trenger noen som håndterer annonseverktøy som Facebook Business Manager, LinkedIn Marketing Solutions, Google Ads og WordPress, da dette vil være en stor del av hverdagen din.

Jones er helt overbevist om at denne stillingen kan være en veldig spennende mulighet for rett person. Dersom du er glad i et høyt tempo og trigges av kontinuerlig utvikling, testing og læring, vil du trives godt her.

Både Marius og Oda mener miljøet i selskapet er upåklagelig. Foto: Andri Papanicolas

– Det er viktig for oss å understreke at du ikke kommer til dekket bord. Markedsføringsteamet vil bestå av deg. Du må derfor ha litt erfaring fra før, men samtidig ha den nysgjerrigheten og driven vi trenger for å komme oss videre. Du kommer til å ha stor påvirkningskraft i selskapet og kan i stor grad forme egen arbeidshverdag!

Som digital markedsfører i Pureservice vil du jobbe tett med både salg og Customer Success. Det vil være en fordel med erfaring fra Saas og B2B-salg, men det viktigste er at du er en racer på ditt eget fagfelt. 

– Du vil få et tredelt ansvarsområde: Du skal skape brand awareness, få kunder til å forstå behovet for vår tjeneste og skape leads og samtidig hjelpe oss med å legge en strategi og en retning i hvordan vi markedsfører oss, sier en engasjert Jones.

Du vil selvfølgelig få god oppfølging hele veien, og Jones er rask med å legge til at kursing oppfordres.

– Vi er veldig åpne for kompetanseheving. I tillegg er jeg en veldig hands-on sjef, så du vil ikke bli sittende alene, selv om du sitter på ansvaret for markedsføringen.

Med andre ord er dette en virkelig sentral rolle i Pureservice. Selvstendighet er derfor et ord man bør kjenne seg igjen i, skal vi tro Jones rett.

– Jeg har full tillit til alle kollegene mine

En av de som jobber i Pureservice er Oda Kristine Aastebøl. Hun har jobbet i selskapet i et år, og kom rett fra skolen. Hun forteller gladelig om miljøet i selskapet.

– Dette er min første fulltidsjobb, og jeg kunne ikke funnet en bedre match. Det er mye erfaring i veggene her. Vi har en god kombinasjon av et ungt miljø og gode, erfarne ledere. Det er rett og slett veldig god stemning på jobb! sier hun og ler. 

Som digital markedsfører i Pureservice vil du jobbe tett med Oda og teamet hennes hos Customer Success! Foto: Andri Papanicolas

Selv jobber Oda i Customer Success-avdelingen. Det vil si kundens rådgiver i Pureservice. Deres oppgave er å kontinuerlig følge opp kunden, se deres behov og sørge for at de får det de trenger og er fornøyde. Som digital markedsfører vil du få god hjelp fra Oda og resten av teamet.

– Vi har veldig god innsikt i kundenes behov, som også vil gjøre markedsførerens jobb enklere. Vi deler selvfølgelig alle erfaringer med hverandre!

Oda mener den som trer inn i den nye nøkkelrollen vil være veldig heldig. 

– Her kommer du inn til en skikkelig hyggelig gjeng. Det er mye humor og en avslappet stemning på kontoret. Vi har alle vanlige sosiale arrangementer, som lønningspils, julebord og sommerfest, men i tillegg er det lav terskel for å dra med gjengen på andre ting. Jeg fikk for eksempel med flere fra kontoret på voksensprett!

Voksensprett?

– Det er voksne som hopper på trampoline, ler hun.

– Men helt alvorlig, jeg har virkelig full tillit til alle kollegene mine her. De har klart å beholde den gode gründerstemningen selv om det er et voksende selskap, og folk kjenner på et helt spesielt eierskap, avslutter hun.

Høres dette ut som noe for deg? Send CV og en kortfattet søknad til [email protected]