Vil du jobbe med store merkevarer innen hudpleie? Da kan du søke på denne drømmejobben hos Bonaventura Scandza

Hudpleieproduktene du ser i butikkhylla er ikke der av tilfeldighet – de er der grunnet hardtarbeidende mennesker som hver eneste dag konkurrerer for å sikre sine merkevarer hylleplass. Nå søker Bonaventura Scandza en entusiastisk markedsfører med lidenskap for hudpleie til rollen som Assistant Principal Commercial Manager

Bonaventura Scandza er en distributør med en bred portefølje av kjente merkevarer som Scholl, Nuxe, Piz Buin og Veet. I rollen som Assistant Principal Commercial Manager vil man jobbe med merkevarebygging, analyse og utvikling av presentasjoner til salgs- og kundemøter. 

Nuxe er en av merkevarene Bonaventura candza er distributør av. Foto: Andrea Hustad.

– I denne jobben er det grunnleggende at man er interessert i hudpleie for å lykkes. Produktutviklingen går i et rivende tempo og for å henge med må man virkelig være lidenskapelig opptatt av ingredienslister og innovasjon, forteller Anders Aanestad som er markedsdirektør hos Bonaventura Scandza.

Living the brand

Stine Andersen er Principal Commercial Manager hos Bonaventura Scandza og har ansvar for franske Nuxe og danske Raunsborg i Norge. For henne er “living the brand” og kunnskap om ingredienslister og testing i egen hverdag helt avgjørende for å gjøre en god jobb. 

Høres dette interessant ut?  Sende søknad og CV til [email protected]

– Det er et tøft marked med mange konkurrenter og mye som skjer hele tiden. Det er rask utvikling og man blir stolt av å se produktene sine stå i butikkhylla. Man får enormt eierskap og ønsker at produktene skal lykkes, sier Stine mens hun står foran Nuxe sin hylle på Apotek 1 Sfinxen på Majorstua.

Kunnskap om ingredienslister og testing i egen hverdag helt avgjørende for å gjøre en god jobb. Foto: Andrea Hustad.

Stine vil også være ansvarlig for opplæringen av den nye ansatte og gleder seg til å få en ny kollega på plass. Kandidaten vil følge Stine og andre på tvers av flere merkevarer for å lære om hudpleie innen Bonaventura Scandza sine ulike satsingsområder. Videre vil kandidaten bistå i ulike prosesser som produktlanseringer, kampanjeplanlegging, kunde innsalg, utforming av presentasjoner og innhenting av data. 

– Det er en bratt læringskurve, men det er en fantastisk skole å jobbe i denne bedriften. Du får hele tiden nye utfordringer og rom for å både ta sjanser og til å feile. Slik lærer du å stå i dine avgjørelser og ta de på grunnlag av alt du har lært, forteller Stine. 

Microsoft-pakken er din bestevenn 

For å utfylle rollen som Assistant Principal Commercial Manager må du være interessert i merkevare, detaljhandel og ha en kommersiell markedsføringsinteresse. Å forstå kundereisen og kundeperspektivet er avgjørende og i denne jobben må man ha teft for hvordan nordmenn vil ta imot et produkt og forstå hvilken rolle hver enkelt merkevare har i verdikjeden. 

Anders Aanestad er Markedsdirektør hos Bonaventura Scandza. Foto: Andrea Hustad.

– Du skal analysere hva kundene er opptatt av, se i samfunnet etter hvilke trender og tendenser som pågår og hvordan det vil påvirke produktene folk vil ha på nett eller i butikk, forteller Anders.

Mye av jobben vil også bestå av å hente ut tall og analysere disse, samt gjøre de visuelt oversiktlige ovenfor kunder og merkevareeiere. Derfor er erfaring med PowerPoint og Excel essensielt. 

– Det er ikke et krav om en økonomisk utdannelse, men du må kunne bruke et regneark. Jobben vil også handle mye om priser og budsjetter, så en økonomisk forståelse er viktig, sier Anders.

Er det en ting Stine er veldig tydelig på, så er det hvor flott det er å jobbe i Bonaventura Scandza.

– Ønsker du å ha en arbeidsplass der du gleder deg til å gå på jobb hver dag med kule folk, der du får skape noe fra bunn og føle eierskap og stolthet når resultatene tikker inn, så ville jeg anbefalt deg å jobbe sammen med meg, avslutter Stine. 

Ønsker du å vite mer om stillingen kontakt Anders Aanestad på telefon (+47) 91 56 00 16.

Søknad og CV sendes til [email protected] innen 31.11.20.