Vil du jobbe med technical services & support? Pureservice vokser og søker ny kollega!

Det unge selskapet Pureservice er i stor vekst om dagen, og flytter nå ut av sitt gamle lokale for å vokse videre. For å bygge et solid kjerneteam søker de en ny medarbeider til technical services & support. Om du er teknisk sterk og sitter på noen års erfaring er denne jobben kanskje nettopp den utfordringen du leter etter!

Store kunder

Først litt om selskapet som kan bli din nye arbeidsgiver. Pureservice ble et eget AS for om lag to år siden, og sitter i dag på store kunder fra varierte bransjer.

– Vi leverer servicedesker til alle typer kunder som skal håndtere henvendelser, enten det er spørsmål, svar, klager, avvik og lignende. Applikasjonen utvikler vi her på huset og tjenestene leverer vi til over 400 kunder i Norge, forteller daglig leder i Pureservice, Marius Jones.

Med kunder som Astrup Fearnley, Widerøe, Vy og Redningsselskapet er bedriften klar for å ta steget videre. De flytter fra lokalene de deler med søsterselskapet Syscom og utvider samtidig staben med flere dyktige folk. I denne omgang er det en medarbeider til stillingen innenfor technical services & support som står høyest på lista. 

– Nå utvider vi supportavdelingen vår fra to til tre. Vi er i stor vekst og dette er en spennende tid for å bli med på laget, forteller Jones ivrig.

 

Pureservice jobber aktivt for å sikre det gode miljøet på jobben. Foto: Anne Sofie Bangor

Er du både teknisk og sosial?

Hva er det så deres nye medarbeider skal jobbe med?

– Den nye stillingen skal gjøre mye tradisjonelt support-arbeid for kunder som bruker Pureservice. Det er veldig teknisk arbeid, og det krever noen som både har teknisk kompetanse og relevant erfaring utover brukerstøtte.

Jones understreker at du vil være i godt lag. På technical services & support-teamet vil du jobbe tett med de to andre, og dere vil ha ansvar for alt i denne avdelingen.

– Det er et høyt teknisk nivå, og det ønsker vi å fortsette med. Hovedoppgaven til våre nye kollega vil være å gå analytisk til verks og grave seg frem til rotårsaken til innmeldte feil, slik at vi kan løse grunnproblemet, ikke bare fikse feilen der og da. 

Han legger til at du også vil holde kurs for kunder om hvordan Pureservice fungerer.

– Derfor er det viktig at du tør å stå foran en forsamling og setter pris på å jobbe med mennesker. Du må rett og slett være glad i å være sosial, mener Jones.

Den nåværende lederen for technical services & support, Gabriella Polasek, forteller at stillingen du skal tre inn i minner om en kombinasjon av IT-konsultasjon og support.

– Typiske problemer du vil komme til å jobbe med er bugs i softwaren eller at en funksjon ikke fungerer som den skal. Det er ganske standard IT-support, men de som kontakter deg er også IT-folk, så du vil bistå kunder som er på et høyt teknisk nivå.

 Fokus på å bevare det gode miljøet

Mange nye ansatte har selvfølgelig en påvirkning på miljøet på jobb. Jones mener at det kun har blitt bedre av flere nye kolleger.

– Vi er i en prosess med å ansette mange nye om dagen. Jeg som leder skal kanskje ikke si for mye om miljøet, men mitt inntrykk er at det aldri har vært bedre. Vi har alltid miljøet i bakhodet når vi ansetter, for å sikre oss at vi er en god og morsom gjeng uansett hvor mange vi blir, sier Jones. 

Polasek er enig.

– Det er spennende tider i Pureservice, og gøy å være på jobb. Vi gleder oss også veldig til å komme inn i nye, freshe lokaler, legger hun til.

Med deg på laget vil Pureservice bestå av 20 faglig sterke kolleger. Selv om man er fordelt på flere forskjellige avdelinger sitter alle sammen, noe som betyr kort vei til mer kunnskap.

– Vi samarbeider mye på tvers av avdelinger her, bistår og lærer av hverandre. Du trenger derfor ikke kunne alt fra første stund og har mange du kan lene deg på, avslutter Jones.

Høres dette ut som noe for deg? Send CV og søknad til [email protected]!