Vil du være med å forme fremtidens leder- og medarbeiderutvikling?

AS3 Transition Norge AS (AS3) søker nå en digital markeds- og innholdskoordinator til sine kontorer midt i Oslo sentrum. Målet er å finne noen med hjerte for å hjelpe menneskene rundt seg. 

En ting er å hjelpe selskaper til å vokse enda mer når det går oppover, en annen er å være der i vanskelige tider. AS3 Transition er et konsulentselskap som gjør litt av begge deler. Deres hovedområder er både å utvikle digitale læringsprogrammer til ledere og medarbeidere og å hjelpe bedrifter i nedbemanningsperioder. 

60 år og ny IT-jobb 

I AS3 jobber alle i selskapet etter tre verdier, som sikrer at kundene deres får den kvaliteten på arbeidet de forventer. Administrerende direktør Einar Wergeland-Jenssen forteller at uansett hvem du spør i AS3, så kan vedkommende disse. 

– Vi er forretningsorienterte, langsiktige og ordentlig, sier han. 

Et godt eksempel på hvordan disse verdiene blir anvendt i praksis er historien om den 60 år gamle mannen som aldri trodde han skulle ut i arbeidslivet igjen. 

– Jeg møtte en kar på 60 år, som var nedbemannet i et IT-selskap. Han var helt sikker på at løpet var kjørt, og at livet som pensjonist var eneste utvei, forteller Wergeland-Jenssen. 

Da mannen først kom til AS3 var han langt nede, og dypt inne i et negativt tankemønster. Etter å ha samarbeidet med selskapet i fire måneder fikk han ny jobb i et IT-selskap. 

– Dette var mulig fordi han gjorde de riktige tingene. Han jobbet med jobbsøkingen sin på riktig måte, og var både villig og motivert til å gjøre det som skulle til. Myten han hadde integrert i seg selv om at alt håp var ute motbeviste vi og han sammen, sier han. 

Einar Wergeland-Jenssen er Administrerende direktør og leter etter noen som liker å jobbe i team. Foto: AS3

Engasjement på topp! 

Wergeland-Jenssen forteller at selskapet har to typer kunder. 

–  Vi jobber med firmaer som skal nedbemanne og kandidatene som skal finne ny jobb. Begge to er kundene våre, og oppdraget er ikke løst før begge er fornøyde, sier han. 

I AS3 hjelper de ledelsen i bedriftene til å planlegge og designe prosessen slik at den blir så bra som mulig for alle parter. Målet er at menneskene som forlater bedriftene i en nedbemanningsprosess skal kunne tenke seg å jobbe der igjen. Da må prosessen oppleves som god for alle involverte parter. 

– Når medarbeiderne forlater bedriften, og er fornøyd med måten det skjedde på, vil de jo snakke positivt om bedriften. Ergo påvirker det også selskapets omdømme. 

Som en del av teamet i AS3 vil du ha mulighet til å påvirke mye. 

– Felles for alle på kontoret er at vi er hyggelige og engasjerte folk, og vi ser etter mennesker som har et hjerte for det vi driver med – hjelpe individer og virksomheter til å håndtere jobbrelaterte endringer.

Videre forteller han at de riktige kandidatene både må like å jobbe i team, og være selvstendige nok til å styre sin egen arbeidsdag. 

– Selv om vi er gode på fellestid, så er jo mange av oss ofte ute hos kunder. Da er det viktig å ha medarbeidere som klarer å lede seg selv, og jobbe på egenhånd også, sier han. 

Den digitale markeds- og innholdskoordinatoren skal jage læringseffekt 

Stillingen som digital markedsfører fokuserer, ikke overraskende, på den digitale siden av bedriften som er i rask utvikling. Arbeidsoppgavene varierer fra å ha ansvaret for selskapets nettsider, LinkedIn og Facebook-sider, sende ut nyhetsbrev og lage digitale læringsløsninger for ledere og medarbeidere. Det er en fordel å ha markedsføringsutdannelse, men ikke et krav. 

– Du bør være rask til å lære nye programmer, selv om du ikke trenger å utvikle dem, forteller han. 

– Vi er nok kjent i bransjen for å gå en litt annen vei enn konkurrentene våre. Vi driver de etablerte tjenestene våre på en sunn og økonomisk måte og vi jobber konstant med å fornye oss, sier Wergeland-Jenssen. 

Han sier at selskapet er opptatt av å «å jage læringseffekt». Tradisjonelle kurs er ikke en spesielt effektive når det gjelder læring. Folk glemmer i stor grad det de har lært på kurs. AS3 ønsker å være best på effektfulle læringsprogrammer. Selskapet bygger læringsprogrammene sine rundt hvordan vi mennesker naturlig lærer. 

– Det gjør vi ikke ved å sitte på en skolebenk og høre på en foredragsholder, men ved å kombinere læringsmetodikk opp i mot behov den enkelte har. Digital læringsteknologi gir en rekke muligheter, sier han. 

Synes du dette høres ut som en spennende jobb for deg? Les mer om stillingen og søk.