Whydentify søker en sosial grafiker

Er du en grafisk designer som ikke ønsker å være lukket inne på et rom i en “egen sone” – men som gjerne vil jobbe med folk? Da bør du lese videre.

Whydentify er nå på utkikk etter en grafisk designer til teamet sitt!

– Ønsker noen som utfordrer oss

Vi møter Erlend Flesjø fra Whydentify, lederen for Talent Acquisition, i deres moderne lokaler i Dronningens gate. Han forteller at de totalt er 10 stykker i selskapet, åtte i Oslo og to i Stockholm.

– Vi jobber med to forskjellige ressurser, Talent Acquisition og Employer Branding.

– Hva er det dere tilbyr?

– Kort fortalt leverer vi tjenester i form av stillingsannonsering og employer branding. Det unike med oss er kombinasjonen vår av HR-kompetanse, reklame og teknologi. Hvis kunden er ute etter kun ett av disse områdene, så har vi utallige konkurrenter som er svært dyktige i arbeidet sitt, men kombinasjonen, der er vi heldigvis best!

Gjengen i Whydentify sitter på mye variert kunnskap, og teamet drives frem av hvilke interesser de som jobber der har.

– Det viktigste for oss er at vi alltid jobber for å utvikle oss og teste nye ting.

Å ha interesser utenfor jobben er veldig viktig for oss, for disse kan faktisk brukes i jobbsammenheng også. Skriver du blogg på fritiden? Skriv en hos oss! Produserer du en podkast? Hva om vi produserer en for en kunde? forteller han engasjert.

Flesjø har et litt uvanlig ønske til sin kommende nye kollega.

– Vi har ikke alle svarene. Derfor ønsker vi oss noen som kan dra oss i nye retninger og som utfordrer oss. En som sier “jeg vil gjøre dette”, og foreslår noe vi egentlig ikke tror vi har lyst til, men som overbeviser oss til å tenke nytt.

Erlend Flesjø leter etter en ny kollega til teamet sitt

Fra idé til ferdig produkt på én uke

Flesjø trekker frem et godt eksempel på hva nye ideer kan føre til.

– En kveld fikk jeg en idé om å lage en ny måte å annonsere på, gjennom IP-styrt bannerannonsering.

– Det må du nesten utdype.

– La oss si at vi har en kunde som leter etter nye ansatte. Jeg spør dem: Hvem er konkurrentene deres? Hvilke miljøer ønsker dere å hente folk fra? Hos rekrutteringsbyråer starter man ofte i den samme enden, deretter begynner man å kontakte mulige kandidater. Min idé var å gjøre det samme med annonser i stedet. Da begynte ballen å rulle.

Totalt tok det én uke fra Flesjø satt med ideen til Whydentify kunne tilby nettopp denne tjenesten til kunder.

– Ideen kom på en mandag. På tirsdag drøftet jeg det med de andre, på onsdag hentet vi inn en partner, deretter begynte egenutviklingsprosjektet med utviklere i utlandet. Den påfølgende mandagen var produktet klart og kunne selges til kunder. Det er helt sprøtt at prosessen gikk så fort, det skal nesten ikke gå an, sier han lattermildt.

– Hvordan fungerer denne annonseringen?

– Når vi har definert hvem kunden vil nå, slår vi inn alle konkurrerende firmaer i våre egenutviklede systemer og på noen sekunder har vi hele data-og nettverksstrukturen til selskapene. Når de vi ønsker å nå sitter på nett på jobb, uansett hvilken side de måtte befinne seg (så lenge det er en kommersiell kanal) får de opp akkurat de bannerannonsene vi vil at de skal se. Ingen andre får opp disse bannerne, kun de som er relevante for vår kunde.

Flesjø understreker at prosjekter som dette er noe av det som er morsomst med å jobbe i Whydentify.

– Vi er en gjeng med folk som alltid prøver å finne nye og bedre måter å gjøre ting på. Derfor er vårt motto: hva nå? Og så gjør vi det bare.

Er dette deg?

Nå skal den lille bedriften med store planer utvide staben, og leter derfor etter en utadvendt grafiker.

Flesjø forteller mer om sin drømmekollega.

– Kundene kommer ofte til oss når de ikke har lyktes selv. Derfor trenger vi noen som er kreative og kan jobbe effektivt, men som også etterhvert kan tenke å ta på seg en medierådgiverrolle. Vi kan ikke lære deg å få et grafisk øye, det må du ha selv, men utover det kan du lære det du måtte trenge av oss.

Som grafisk designer i Whydentify vil du få kollegaer som har jobbet på over 10. 000 prosjekter til sammen.

– Vi har en god database av erfaringer som kan hjelpe deg. Det viktigste for oss er at du kan produsere grafiske produkter på bestilling fra kunder, at du er sosial og ønsker å holde kontakten med kunder. Ikke minst håper vi at du har egne interesser du brenner for på fritiden, sier han smilende.

Ønsker du å vite mer om stillingen eller bare slå av en prat? Ta kontakt på [email protected] med subject line «Søknad grafisk designer (TM)».